Виконання пріоритетних завдань, над якими працював заклад дошкільної освіти у минулому навчальному році
У 2024/2025 навчальному році діяльність закладу дошкільної освіти здійснювалась згідно з вимогами Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про засади державної мовної політики», «Про охорону дитинства», Положення про дошкільний заклад, концептуальних засад Базового компонента дошкільної освіти в Україні, Інструктивно-методичних листів МОН України від 03.07.2009 № 1/9 – 455 «Про планування роботи в дошкільних навчальних закладах, листу МОН України від 26.07.2010 № 1.4/18 – 3082 – інструктивно-методичних рекомендацій «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» та інших нормативно-правових документів, та введення військового стану.
У закладі дошкільної освіти проводилась чітка, систематична робота з метою формування у вихованців знань, умінь, навичок згідно з їх віковими особливостями і рекомендаціями освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», щодо відповідності загальним показникам компетентності дітей дошкільного віку та визначенню компетентного випускника дитячого садка.
Найбільшу увагу колективом дошкільного закладу було приділено вирішенню наступних завдань:
- Удосконалення форм, змісту і методів розвитку формування у дітей дошкільного віку навичок здорового і безпечного способу життя шляхом здійснення комплексного підходу до організації безпечного освітнього середовища.
- Забезпечення відповідних умов для використання здоров’яформуючих та здоров’язбережувальних технологій в умовах ЗДО
- Сприяння реалій етнізації та соціалізації дошкільника через ознайомленняз народним декоративно-прикладним мистецтвом.
- Формування національно-мовної культури на основі історичних цінностей Українського народу.
Всі форми методичної роботи планувались з урахуванням загальної та професійної компетентності педагогів та безпекової ситуації.
З метою підвищення професійних компетентно фахових знань педагогічних працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників через вайбер-групу, здійснювалось індивідуальне консультування, пропонувались завдання для самостійного опрацювання новинок педагогічної літератури та педагогічної періодики.
Відповідно до річного плану роботи протягом року проводилась ретельна робота з охорони життя та здоров’я дітей, та запобігання дитячого травматизму. Ці питання знаходяться на постійному контролі адміністрації дошкільного закладу, обговорюються на педагогічних радах, виробничих нарадах, батьківських зборах. Цьому сприяла розташована в батьківських сайтах і постійно поновлювана інформація щодо попередження різних видів травмування дітей, різноманітні форми роботи з дітьми в онлайн-режимі: заняття, бесіди, дидактичні ігри, цільові прогулянки тощо, за допомогою яких у дітей формувались уявлення про можливі небезпечні ситуації, відпрацьовувались стереотипи поведінки в умовах загрози та виникнення небезпечних ситуацій.. На достатньому рівні проводяться традиційні щорічні заходи: «Тиждень безпеки дитини», «Тиждень знань з основ безпеки дитини», під час яких мали місце цікаві форми роботи з дітьми, батьками, працівниками з різних розділів безпеки життєдіяльності.
Аналізуючи діяльність закладу дошкільної освіти за навчальний рік, слід відмітити, що вихователі кожної вікової групи наполегливо працювали над створенням умов щодо організації розвивального життєвого простору, ефективної життєдіяльності дітей, забезпечення емоційного комфорту у всіх вікових групах закладу.
Так, завдяки діяльності вихователів груп дітей раннього віку Орел С.М., Литвин А.М. процес адаптації новоприбулих дітей до умов дошкільного закладу пройшов ефективно, у короткі терміни, з максимальним емоційним комфортом для малюків та їх батьків. Вихователі сприяють створенню в групах позитивної емоційної атмосфери, налагоджують взаємозв’язок з родинами вихованців, прищеплюють малюкам навички самообслуговування й основи базових якостей особистості. Завдяки зусиллям вихователів і батьків, у групах облаштоване розвивальне естетичне середовище, яке стимулює дитину до вільного вибору різних видів діяльності, заохочує до спілкування з дорослими й однолітками, полегшує процес адаптації до умов дошкільного закладу.
Також слід відмітити діяльність вихователів групи дітей молодшого дошкільного віку Слєсар Н.В. та Глазкової А.М. які наполегливо працювали над формуванням у дітей культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування, розвитку пізнавальних здібностей, мовлення тощо. Як результат проведеної роботи, більшість молодших вихованців закладу – соціально активні, комунікабельні, мають навички практичної й ігрової діяльності, сформовані початкові математичні знання та вміння, що надає їм можливість застосувати набуті знання в різних життєвих ситуаціях.
Важливим аспектом у формуванні любові та свідомого дбайливого ставлення до природи рідного краю є розповідання казок, легенд, показ вистав за участю самих дітей, розучування віршів, прислів’їв та приказок, розгадування загадок.
Пирлик С.М. та Собода Н.М., вихователі групи дітей середнього дошкільного віку працювали над розвитком у дітей активного інтересу до предметів і явищ навколишнього світу, пізнавальної діяльності, формуванням соціально-комунікативної компетенції. Особлива увага приділялась формуванню навичок соціально-моральної поведінки, сприянню формування позитивного образу «Я» та вмінню взаємодіяти в колективі однолітків.
Педагоги дітей старшого дошкільного віку: Гончарова Т.І., Хоменко Н.О. вчитель-логопед Телевна І.П. наполегливо працювали над завданням підготовки дітей до шкільного життя, розвивали мовлення, виправляли дефекти вимови, збагачувати словниковий запас та покращувати зв’язне мовлення дітей. Працювали над розвитком артикуляційного апарату, фонематичного слуху, граматичної сторони мовлення, а також над формуванням навичок спілкування та соціальної адаптації, сприяли розвитку необхідного рівня освітніх компетенцій своїх вихованців, формуванню в них життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самих себе. Слід відмітити наполегливу роботу вихователів над створенням у групах емоційно позитивного розвивального середовища, насиченого різноманітною пізнавальною діяльністю, цікавими для дітей заходами й подіями групового життя.
Аналіз управлінської та методичної роботи
Управлінська та методична робота в закладі упродовж минулого навчального року була підпорядкована Законам України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовому компоненту дошкільної, рекомендаціям Листа МОН України «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році» (від 02.07.2019 р.
№1/9-419); з врахуванням методичних рекомендацій СОІППО, управління освіти Конотопської міської ради, наказів управління освіти про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, плану роботи управління освіти на 2024-2025 роки, та постанови №305 «Про організацію харчування». Управлінська та методична робота закладу дошкільної освіти №5 «Сніжок» була направлена на підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення якісного методично-психологічного супроводу навчально-виховного процесу, підвищення професійної компетентності, педагогічної майстерності педагогів закладу. Система управлінської та методичної роботи була організована в контексті вирішення річних завдань на 2024/2025 навчальний рік, а саме:
- Забезпечити наступність та взаємодію в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на індивідуальний розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».
- Забезпечення умов для удосконалення роботи щодо усвідомлення вихованцями норм і правил здорового способу життя шляхом застосування сучасних методик формування у дошкільників здоров’язбережувальної компетентності та формуванні навичок свідомого ставлення до власного життя і безпеки.
- Розвиток креативності дітей засобами нетрадиційного малювання.
- Створення освітнього простору в укритті.
На вирішення річних завдань були розроблені конкретні і змістовні різноманітні форми і заходи методичної роботи в закладі. Проведено комплекс заходів, спрямованих на підвищення професійної компетентності педагогів з шляхів оптимізації освітньої роботи з формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO – технології та удосконалення системи роботи по запровадженню напрямів SТRЕАМ – освіти дошкільників.
В системі надавалась цільова методична допомога та професійний методичний супровід педагогам під час підготовки до міських заходів, участі у професійних конкурсах, виставках, оглядах, проведенні майстер-класів, проведення тематичних тижнів, колективних переглядів різних форм освітньої роботи з дітьми та просвітницької роботи з батьками. Продукти педагогічної діяльності популяризувались у фахових виданнях, відкритих групах соціальної мережі Facebook та на сайті закладу дошкільної освіти.
Обговорення проблем та підбиття підсумків роботи над розв’язанням річних завдань проходило під час засідання педагогічної ради. Так на засіданнях педагогічної ради упродовж минулого навчального року обговорювались наступні проблеми:
- про аналіз результатів освітньої та методичної роботи за минулий навчальний рік та пріоритетні завдання педагогічного колективу на 2024/2025 навчальний рік (протокол №4 від 30.08.2024);
- Сприяння реалій етнізації дошкільників через ознайомлення з народним декоративно-прикладним мистецтвом;
- Забезпечення відповідних умов для використання здоровєяформуючих та здоров’язберігаючих технологій в умовах ЗДО.
Активну участь в засіданнях педагогічної ради брали всі вихователі закладу.
Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися в обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації з власного досвіду роботи, підбивали підсумки роботи щодо вирішення річних завдань. Систематично брали участь в засіданнях педагогічної ради 100 % її членів.
Упродовж навчального року вивчалася система роботи вихователя: Гончарової Т.І. що атестувалась в поточному навчальному році. Через мультимедійні презентації вихователь презентувала власний досвід роботи з пріоритетним напрямком роботи. Представлений досвід роботи Гончарової Т.І., був схвалений педагогічною радою (протокол №3 від 05.03.2025).
Підвищенню професійної компетентності педагогів позитивно сприяла така форма методичної роботи, як колективний перегляд педагогічного процесу, що є однією з дієвих форм роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників з різним рівнем освіти та стажем педагогічної діяльності. 3 (80%) педагогами підготовлено і проведено 5 відкритих заходів. Високу оцінку колег отримали вихователі: Слєсар Н.В., Гончарова Т.І., Собода Н.М.
Інтегроване заняття з логіко-математичного та сенсорного розвитку за допомогою інноваційних технологій математичного спрямування Слєсар Н.
Інтегроване заняття з пошуково-дослідницької діяльності «Подорож до лабораторії професора» Гончарова Т.І.
Інтегроване заняття з розвитку мовлення з використанням новітніх технологій Собода Н.М.
Перегляд освітньої роботи з дошкільниками засвідчив, що педагоги у виборі форм і методів роботи, побудови заняття, компетентно орієнтувалися на специфічні принципи, зокрема засвоєння знань в єдності зі способами їх отримання, добутих шляхом спеціальних досліджень, сприйнятих різними аналізаторами та забезпечення цілісності і системності знань про навколишній світ.
Змістовними та цікавими формами методичної роботи упродовж року були слідуючі конкурси:
| № п/п | Тематика конкурсів, виставок, акцій | Термін проведення | Відповідальні |
| 1.
|
Участь у проведенні виставки дарів осені | Згідно плану | Вихователі
Вихователь-методист |
| 2. | Карнавал ялинкових прикрас – конкурс на кращу новорічну іграшку | Грудень | Вихователі
Вихователь-методист |
| 3. | Проведення конкурсу на краще оформлення зимового віконечка у віковій групі | Січень | Вихователі
Вихователь-методист |
| 4. | Участь у конкурсі на кращий куточок, кращу кімнату ОБЖД | Квітень | Вихователі
Вихователь-методист |
|
|
Конкурс на найкраще облаштування ігрового майданчика | Травень | Вихователі
Вихователь-методист |
Найактивнішими в проведенні масових заходів методичної роботи були вихователі: Гончарова Т.І., Пирлик С.М., Слєсар Н.В., Орел С.М., Собода Н.М.,
Проведені різнопланові форми методичної роботи в закладі сприяли підвищенню результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. Результативність освітньої роботи вивчалась та аналізувалась вихователем-методистом Лузан Н.М. Так упродовж робочого періоду навчального року був проведений тематичний аналіз:
впровадження здоров’язбережувальних техгологій у повсякденному житті – жовтень;
- якість організації рухливих та спортивних ігор – листопад;
- ведення документації по групах – 1 раз на квартал
- вивчення стану адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного закладу – січень
організація роботи з ознайомленням дошкільників з традиціями, звичаями та культурними цінностями українського народу (планування, ігри, наочність, використання ефективних методів) – лютий.







