Дистанційна форма навчання II молодша група “Сонечко”

22.06.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Качка з каченятами»

Мета: вчити правильно відштовхуватись під час стрибка у глибину (з висоти 15 см); вправляти в умінні котити та ловити м’яч; виховувати інтерес до фізичних вправ.

Матеріал та обладнання: м’яч.

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Півник та курочка»

Мета: нагадати дітям зміст вже знайомої казки; спонукати їх до промовляння та ознайомлення з елементами драматнзації; розвивати мовленнєву активність;  закріплювати знання про півника; виховувати бажання піклуватися про птахів.

Матеріали та обладнання: ілюстрації, кошик,

Хід заняття

1. Ігровий момент: відгадування загадки про півника.

Він раніше всіх встає,

– Ку-ку-рі-ку! Щ видає. (Півник.)

– Правильно, це півник! Подивіться, діти, він до нас в гості прийшов! Давайте ми з ним привітаємося!

– Доброго дня, півник! (Діти вітаються з півником.) Півник прийшов до нас не сам. Подивіться- хто тут зображений? (Курочка.) З якої казки? («Курочка Ряба».)

Півник дуже любить слухати казки, давайте йому розповімо казку «Курочка Ряба», адже він таку казку не чув.

2. Розглядання малюнка «Квочка з курчатами», обговорення. Дорослий спонукає малят розглянути квочку та курчаток та відповісти на його запитання.

Чи подобається вам ця родина? Яка квочка? Що робить квочка? Чи подобаються вам курчатка? Які курчатка? Ким стануть курчатка, коли виростуть? Кури — це свійські птахи чи дикі? Поясніть свою думку.

У процесі обговорення дорослий дає необхідні пояснення, стислі відповіді малятам. Зрештою, дорослий підводить дітей до висновку, що курей відносять до свійських птахів, бо вони живуть поруч із людиною, вирощуються людиною. Люди дбають про дорослих та маленьких курей годують, напувають водичкою, стежать щоб кури не хворіли, облаштовують для них житло (курник).

3. Драматизація казки «Курочка Ряба». Діти разом з дорослим р0зповідають казку, а вибрані «дід» і «баба» виконують всі необхідні дії.

4. Підскмок.


21.06.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Повторити забавлянку «Дощик, дощик досить лити». (https://www.youtube.com/watch?v=prnt5OcDJKY)

2. Заняття Дитина у світі культури (аплікація)

Тема: «Травичка для каченят»

Мета: створювати у дітей інтерес до відтворюваного образу; вчити їх намазувати клеєм тільки частину деталі – нижній край смужки; закріпити вміння дітей користуватися клеем-олівцем; розвивати емоційно-вольову регуляцію, уважність, пам’ять; виховувати у дітей інтерес до результату своєї роботи, готовність до спів­праці, вміння знаходити спільну мову з однолітками.

Матеріали та обладнання: галявина  з хаотично намальованими каченятами, смужки зеленого паперу з надрізаних у вигляді травички верхнім краєм, клей-олівець, серветки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: до дітей у гості приходить каченя, воно сумне. Навколо багато травички, а у них на подвір’ї її не вистачає його братикам та сестричкам. Каченя просить дітей зробити на їх галявині багато травички.

2. Мотивація: «Виконаймо прохання каченяти – наклеймо травичку на його галявині».

3. Показ прийому виготовлення травички. Дорослий пояснює дітям, що клеем слід намазували тільки частину деталі.

4. Процес виготовлення травички дітьми. Діти наклеюють травичку біля кожного каченяти, щоб воно могло вдосталь наїстися.

5. Підсумок. Каченя дякує за допомогу: тепер у його братиків та сестричок буде багато травички-їжі.


20.05.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Качка з каченятами»

Мета: вчити дітей повзати в упорі на колінах між предметами; закріпити вміння дітей кидати м’яч обома руками знизу та із-за голови.

Матеріали та обладнання: м’яч.

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «До бабусі на гостини»

Мета: формувати уявлення дітей про свійських тварин і птахів та їхні зовнішні ознаки; учити звуконаслідувати свійських тварин; розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, пам’ять; виховувати позитивне ставлення до тварин.

Матеріали та обладнання: лялька бабуся, іграшкові свійські тварини, мод сільського подвір’я.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий повідомляє що бабуся запросила до себе в гості. На чому можна поїхати до бабусі?

2. Зустріч з бабусею Одаркою, яка запрошує до себе на подвір’я.

Перед дитиною розташоване іграшкове подвір’я і дорослий пропонує розглянути його мешканців.

  1. Гра-імітація «Хто на подвір’ї живе?». Дорослий промовляє: «Хто на подвір’ї у бабусі живе?».

– Ку-ку-рі-ку, я курей стережу!

Хто це? Як кричить півник? Діти імітують голос півника, а дорослий звертає їхню увагу на іграшкового півника. Чим вкрите його тіло? Що він любить їсти? Що у півника на голівці?

– Ко-ко-ко, курчат скликаю під крило!

Хто це? Пропонує заспівати пісеньку курочки.

Діти імітують голос курочки, дорослий звертає їхню увагу на іграшкову курочку.

А корівонька: му-му-му! А іще тут кішка: няв-няв-няв!

Вухастий песик: гав-гав-гав!

Діти імітують голоси тварин. Що люблять їсти корівка, кішка, песик.

4. Підсумок. До кого їздили в гості? Кого ви там бачили?


19.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Повторити забавлянку «Дощик, дощик досить лити». (https://www.youtube.com/watch?v=prnt5OcDJKY)

2. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: «Гірка зі спуском для ляльок»   

Мета: вчити дітей споруджувати будівлю з шести кубиків, приставляючи до високої сторони призму, працювати за зразком; розвивати окомір, зорову пам’ять, дрібну моторику пальців рук, вміння орієнтуватися в просторі; виховувати інтерес до конструювання, бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал та обладнання: лялька, будівельний матеріал (кубики, призма).

Хід заняття

1. Ігровий момент: до дітей в гості прийшла лялька. Чуєте, хтось до нас іде? Хто це може бути?

Ляльки хотіли погуляти на ігровому майданчику і покататися на гірці, але її на майданчику немає. Дорослий пропонує порадувати ляльок – збудувати гірку зі спуском.

2. Показ і пояснення дорослого.

Беремо кубики, щільно ставимо кубик на кубик (башточка з трьох кубиків); приставляємо щільно до отриманої башточки кубик, ставимо на нього ще один кубик (башточка з двох кубиків) щільно приставляємо до башти з двох кубиків останній кубик. Потім приставляємо до високої сторони драбини – призму.

Що я з будувала? З чого я будувала гірку?

Ляльок багато, а гірка одна, необхідно побудувати ще багато гірок.

3. Самостійна робота дітей. Дорослий стежить, щоб діти щільно ставили кубик на кубик, дотримувалися зразка, приставляли призму до високої сторони драбини. За потреби вихователь використовує індивідуальний показ, пояснення.

4. Гра «Катання ляльок на гірках». Дорослий пропонує допомогти лялькам спуститися з гірки, підкреслює, що спускатися необхідно обережно, по черзі.

5. Підсумок. Що сьогодні будували? З чого будували гірку?


18.05.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Мовлення дитини

Тема: «Біля ставка»

Мета: учити дітей відповідати на запитання, розповідати за картиною за допомогою дорослого, будувати речення, вживати іменники у множині (пташенята птахів); збагачувати словник іменниками – назвами птахів та їхніх пташенят, дієсловами, прикметниками; розвивати увагу, спостережливість, дрібну моторику пальців рук; виховувати зосередженість любов до птахів.

Матеріал та обладнання: зображення ставка, картини: «Качка з каченятами», «Гуска з гусенятами» та «Курка з курчатами», зернятка, аудіозапис.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий звертає увагу на зображення ставка та качку з каченятами. Який красивий ставок! А хто це сюди йде? (Качка і каченята.)

Качка йде,

Каченят веде,

На попасочку,

На порясочку,

На холодну водицю,

На зелену травицю.

2. Розглядання картини «Качка з каченятами».

Запитання: Кого ви бачите на картині? Яка качка? Якого вона кольору?

Що є в качечки? Хто поряд з нею? Які каченята? Що роблять качка і каченя­ти? Як качка кличе своїх каченят? Як вони відповідають?

3. Гра «Танок маленьких каченят». Каченята пропонують потанцювати з ними. Діти виконують «Танок маленьких каченят».

(https://www.youtube.com/watch?v=xKHk83UkLZs)

4. Розглядання гуски з гусенятами.

Запитання: Кого ви ще помітили біля ставка? (Гуску і гусенят.) Яку пісень­ку співає гуска своїм гусенятам? Що птахи роблять на ставку? (Плавають, купаються, пірнають, пасуться.)

А чому не видно курочки з курчатами? (Вони не вміють плавати.)

5. Бесіда про курочку й курчат.

Дорослий повідомляє, що птахи вже повертаються на подвір’я. Кого ми побачили на подвір’ї? Хто тут гуляє? (Курочка з курчатами.) Як курочка кличе своїх діточок?

6. Підсумок. Де ми сьогодні були? Кого там бачили?

2. Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: «Парканчик для козенят»

Мета: продовжувати знайомити дітей з правилами малювання олівцем; закріпити вміння правильно тримати олівець, регулювати натиск роботи, проводити короткі прямі лінії згори вниз; розвивати увагу, дрібні м’язи рук; виховувати бажання допомагати, захищати слабких.

Матеріали та обладнання: аркуші паперу з намальованою хатинкою, олівці.

Хід заняття

1. Ігровий момент: чути пісеньку кози і козенят. Як ви вважаєте, хто це спі­ває? А з якої казки вони завітали?

2. Мотивація: “Намалюймо для козенят біля їхнього будиночка парканчик”.

3. Розглядання зразка намальованого парканчика. Якого він кольору?

4. Показ прийому малювання парканчика.

5. Самостійна робота дітей. Під час роботи дорослий стежить за тим, щоб дитина правильно тримала олівець, сильно не натискали.

6.  Підсумок. Які гарний парканчик у вас вийшов! Як зраділи козенята! Який у нас парканчик? Тепер козенятам не страшний вовк.


15.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток.

Тема: «Прогулянка до квітучого саду»

Мета: закріпити вміння стрибати в довжину з місця; розвивати рівновагу, витримку, увагу, кмітливість; виховувати сміливість, спритність.

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Дерева квітнуть»     

Мета: продовжувати знайомити дітей із живою природою; уточнити та поглибити уявлення дітей про дерева; вчити дітей визначати та називати характерні зовнішні ознаки дерев (стовбур, крона, листя, квіти); розвивати вміння дітей розрізняти дерева, квітучі рослини; виховувати вміння помічати зміни в природі, прищеплювати любов до весняної природи.

Матеріали та обладнання: вірш А. Качана «Абрикоса», ілюстрації із зобра­женням квітучих дерев.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий читає вірш А. Качана «Абрикоса».

Вже півник на воротях

Кричить: «Ку-ку-рі-ку!

Розквітла абрикоса

У нашому садку!»

Навколо абрикоси

Під музику бджоли

Взялися ми за руки

І пісню завели…

2. Розглядання ілюстрацій із зображенням квітучих дерев та бесіда за їх змістом.

3. Логічна гра “На що перетвориться квіточка?”

Спершу пропонуємо розглянути зображення плодів дерев та уточнити їх назви. Потім дорослий ставить запитання, а діти відповідають та називають плід.

– На що перетвориться квіточка яблуньки? (На яблуко)

– Чим стане квітка груші? (Грушкою)

– Що буде замість квіток вишневого дерева? (Вишні)

4. Підсумок.


14.05.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Повторити забавлянку «Печу, печу хлібчик».

2. Заняття Дитина у світі культури (ліплення)

Тема: «Листочки на деревах»

Мета: викликати у дітей інтерес до образу, який вони будуть відтворювати шляхом активізації спогадів про будову дерева; продовжувати вчити дітей відщипувати маленькі шматочки пластиліну листочки, розплющувати їх двома пальцями і приліплювати на дерево; розвивати дрібну моторику пальців рук, пам’ять, позитивні емоційні прояви під час спільної діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи, наполегливість.

Матеріали та обладнання: зелений пластилін, дощечки для ліплення, серветки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дитина розглядає гілочки. Звертається увагу на те, що на справжніх деревах вже з’явилися листочки, а дерево, що стоїть на столі, сумує тому що в нього немає листочків.

2. Мотивація: «Допоможемо дереву виліпимо листочки, щоб воно позеленішало та повеселішало».

3. Процес виготовлення дерева. Дорослий заохочує дитину самостійно відщи­пувати та приліплювати шматочки пластиліну до гілок, підтримує спонтанні прояви творчості щодо визначення розмірів листочків та розміщення їх на гіл­ках, активізує дітей до спілкування та розповіді про зміни природи навесні, стимулює радість від спільної діяльності.

4. Підсумок. Дорослий заохочує дитину помилуватися своєю роботою.


13.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Прогулянка до квітучого саду»

Мета: продовжувати вчити дітей кидати м’яч від грудей на дальність; вправляти в умінні орієнтуватися в просторі; розвивати окомір, спритність; виховувати спостережливість, витримку.

Матеріали та обладнання: гімнастична стінка, м’ячі на кожну дитину.

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «Подорож до весняного лісу»

Мета: формувати пізнавальний інтерес до рослинного світу; розвивати уважність, спостережливість, мислення, мовлення; вчити розрізняти та називати дерева, кущі, квіти; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: сюжетна картинка «Весняний ліс», картинки із зображенням лісових мешканців, іграшкова ворона.

Хід заняття

1.Ігрова ситуація: в гості прилетіла ворона. Вона прилетіла, щоб запросити в гості до весняного лісу. Дорослий пропонує вирушити в подорож.

2. Розглядання картини «Весняний ліс».

Запитаная: Як змінився ліс з приходом весни? Що з’явилося на деревах? Як змінилися кущі? Хто живе у лісі?

3. Дидактична гра «Назви дерево». Дорослий показує зображення дерева та пропонує назвати його.

 

4. Підсумок.


12.05.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Повторити забавлянку «Печу, печу хлібчик» (https://www.youtube.com/watch?v=a5nwbZVeLX0)

2. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: «Чарівні дерева»

Мета: розвивати в дітей спостережливість та увагу; продовжувати вчити розрізняти та називати геометричні фігури; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Матеріали та обладнання: геометричні фігури одного кольору та велич (круг, квадрат, трикутник), три дерева, вирізані з паперу.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: дорослий пропонує дитині пригадати, що вона бачила у парку. Що ти там бачив? (Дерева.) Що на них росло? (Листочки). Дорослий запрошує до чарівного парку. Там ростуть чарівні дерева. Дорослий показує зображення трьох дерев, на яких ростуть трикутник, круги, квадрати. Що росте на цих деревах? Потім дорослий повідомляє, що, хтось позривав усі фігури та переплутав їх. Необхідно повернути їх на місця.

2. Дидактична гра «Що де росте?». Дорослий пропонує дитині «повісити» геометричні фігури на дерева: круги – там, де ростуть круги, трикутники – до трикутників, а квадрати – до квадратів. Дорослий стежить, щоб всі геометричні фігури потрапили до своїх дерев.

3. Дидактична вправа «Що не так?». Дорослий виставляє в рядок: круг, квадрат, трикутник та пропонує дитині розглянути фігури, запам’ятати їх розмі­щення. Дитина заплющує очі, а дорослий у цей час прибирає одну з фігу. Розплющивши очі, дитина повинна сказати, що змінилося. Гру повторюють кілька разів.

4. Підсумок. Чи сподобався вам чарівний парк? Чим відрізняються дерева в цьому парку від звичайних?


08.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «На квітучій галявині» 

Мета: закріпити вміння кидати м’яч від грудей на дальність; вправляти в умінні орієнтуватися в просторі; розвивати окомір, спритність; виховувати спостережливість, витримку.

Матеріал та обладнання: м’яч.

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Весняні квіти»

Мета: продовжувати знайомити дітей із живою природою, уточнити та поглибити уявлення дітей про весняні квіти; закріпити знання про те, що квіти бувають садові і дикорослі; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу, мислення; виховувати любов до природи.

Матеріали та обладнання: ілюстрації із зображенням квітів, вірш Л. Забашти «Мак».

Хід заняття

1. Ігровий момент: вихователь загадує дітям загадку про квіти.

Добре знають всі малята —

І хлоп’ята і дівчата,

Бо у нас розумні діти —

Це повсюду квітнуть… (квіти).

2. Розглядання ілюстрацій «Весняні квіти».

Бесіда за ілюстраціями: Які квіти розквітають навесні найпершими? Чи подобаються вам ці квіти? Що є в підсніжника та проліска? Якого кольору квіточки в підсніжника? У якої рослини квіточки синього кольору?

3. Читання вірша Л. Забашти «Мак».

Зацвітає мак, мак,

Станьте, дітки, так, так.

Маки, маки, маківоньки,

Червонії голівоньки.

Визріває мак, мак,

Станьте дітки так, так.

Маки, маки, маківоньки,

Золотії голівоньки.

Запитання: Про яку квітку розповідається? Якого кольору квіти?

4. Мовленнєва вправа «Назви квітку». Дорослий показує зображення квітки та пропонує її назвати.

5. Підсумок.


07.06.2020 р. 

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

1. Повторити українську народну піню «Котику сіренький»

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворча діяльність (ліплення)

Тема: «Кульбабки на галявині»

Мета: викликати в дітей бажання доповнювати свої роботи; вчити бачити форму квітки кульбабки, її колір, знаходити кульбаби за розміром (велика – маленька); вправляти дітей у розміщенні кругів-кульбабок на всьому аркуші паперу називаючи їх розмір; розвивати позитивні емоції дітей від сприйняття рослинного світу, збагачуючи їх емоційну сферу; виховувати ретельність, самостійність, спостережливість, гуманне ставлення до рослин.

Матеріали та обладнання: аркуш паперу (на якій зображена галявина), папір зеленого кольору, ватні диски, клей-олівець, серветки.

Хід заняття

1. Бесіда про весняні квіти, читання вірша Н. Забіли «Кульбабки».

На леваду я пішла б,

Ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі,

Посідали на землі.

2. Мотивація: «Прикрасимо галявину кульбабками, що вона стала ще ерасивішою».

3. Показ прийому розміщення та наклеювання кульбабок, намазуючи клеєм тільки серединку.

4. Процес виготовлення композиції. Діти виконують завдання разом з дорослим. Дорослий підтримує усі творчі прояви дітей щодо розміщення кульбабок на аркуші, заохочує до спілкування.

5. Підсумок. Милування. Похвала.


06.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «На квітучій галявині»

Мета: вчити дітей пролізати під мотузкою напівприсівши; закріпити вміння дітей ходити по похилій дошці, тримаючи руки  в сторони; вправляти в умінні бігати по колу, орієнтуватися в просторі; виховувати уважність.

Матеріали та обладнання: гімнастична дошка, мотузка.

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «Ласкаве сонечко дивиться в віконечко»

Мета: формувати елементарні знання про об’єкти неживої природи (сонце); продовжувати вчити називати форму, колір та величину предмета; закріпити вміння правильно визначати кількість предметів (один — багато); розвивати спостережливість, увагу, здатність слухати і розуміти мовлення дорослого, вміння емоційно реагувати на зображення; виховувати доброзичливе ставлення один до одного та бережливе ставлення до природи, вміння розуміти її користь для здоров’я людини. 

Матеріалі та обладнання: сонечко, жовті круги і смужки, картини чотирьох пір року з сонечком.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий звертає увагу дітей, що у віконце світить ласкаве сонечко, і пропонує привітатися з ним.

2. Читання вірша А. Барто «Сонце дивиться в віконце».

Дивиться сонечко

До нас у віконечко.

Промінці свої сіє,

Кімнату нашу гріє.

Ми заплескали в долонечки —

Дуже-дуже раді сонечку.

(Дитина плескає в долоньки)

3. Розглядання зображення сонечка. Жовте і кругле сонечко світить нам прямо з неба! Де сонечко вгорі чи внизу? А яке сонечко? А скільки у сонечка промінчиків? (Багато.)

4. Розповідь з демонстрацією серії картинок «Сонечко в різні пори року».

Чарівне сонечко взимку світить, та не гріє, навесні гріє ласкаво, пробуджує і всю природу, влітку спекотно пригріває, а восени засинає, землю ледь-ледь і нагріває. От нам і стало тепло навесні, радісно і затишно від сонечка.

5. Гра «Портрет сонечка». Діти викладають з готових кругів і смужок портрет з промінчиками сонечка. По ходу вико­нання завдання дорослий ставить запитання. На яку геометричну фігуру схоже сонечко? Що ще є у сонечка? (Промінчики.) Які промінчики у сонечка? (Довгі і короткі, жовтого кольору.)

6. Підсумок. Дорослий пропонує помилуватися своїми роботами і подарувати їх сонечку. Можна запропонувати прочитати закличку: «Сонечко, сонечко, виглянь у віконечко».


05.05.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Вивчити українську народну піню «Котику сіренький» (https://www.youtube.com/watch?v=xRj3he1b3c4)

 2. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: «Сонечко та кульбабки»

Мета:  учити дітей позначати за допомогою кольору властивості предметів: куль­бабки, сонечко, вічка кульбабок; звертати увагу дітей на те, що один і той са­мий колір може бути використаний для зображення різних предметів; закріплювати знання назв кольорів: жовтий, зелений; розвивати наочно-образне мислення; виховувати бажання спілкуватися, допомагати один одному.

Матеріали та обладнання: кола жовтого кольору.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорслий читає віршик та викладає круги-кульбабки.

На галявинку піду

Та кульбабки там знайду –

Ніби сонечка малі

Посідали на землі.

Викладаючи, промовляє: «Один круг — кульбабка, ще один і ще один — бага­то кругів-кульбабок». Серед великих і маленьких кульбаб одна найбільша — мама. Скільки мам-кульбаб? (Одна.) Скільки дітей в однієї мами? (Багато.)

2. Гра з сонечком. Дорослий показує, ще один жовтий круг — сонце. Що це з’явилося в нашій групі? (Сонечко.) Якого кольору сонечко? На що схоже сонечко?

Схоже сонце на кульбабу,

Жовте та кругленьке,

Посміхається ласкаво

Дітлахам маленьким.

3. Гра «Кульбабки на лужку». Дитина вибирає серед різних фігур жовті кола викладають їх один за одним.

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

4. Підсумок.

04.05.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Мовлення дитина

Тема: «Кульбабки»

Мета: продовжити знайомити дітей з весняними первоцвітами — кульбабкою. вчити сприймати і розуміти зміст твору; закріпити вміння відповідати на запитання реченнями, спонукати до відтворювання і запам’ятовування вірша; ввести до активного словника дітей назви первоцвітів; виховувати у дітей інтерес до художнього слова, естетичні почуття.

Матеріали та обладнання: ілюстрація із зображенням кульбабки, для дидактичної гри «Посади метелика на квіточку».

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: загадка про кульбабку.

Сонце луг поцілувало —

Все довкола жовтим стало.

Дуже сонечко пригріло —

Жовта фарба побіліла.

Літній вітерець повіяв —

Білий килимок розвіяв. (Кульбабка.)

2. Розглядання ілюстрації «Кульбабка» та бесіда за змістом. Запитання: Якого кольору кульбабки? Якої форми? Де вони ростуть? На схожі кульбабки?

3. Читання вірша Н. Забіли «Кульбабка».

На леваду я пішла б,

Ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі,

Посідали на землі.

Запитання: Про які квіти розповідається у віршику? Чи бачили живі кульбабки? На що схожі квіточки кульбабки?

4. Дидактична гра «Посади метелика на квітку». До відповідного кольору квітки треба дібрати такого самого кольору метелика.

5. Підсумок. Про яку квіточку ми слухали віршик? Якого вона кольору? На що схожа?

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: «Кульбабка»

Мета: викликати у дітей інтерес до малювання; ознайомити їх з прийомом примочування фарбою декілька разів на одному місці з незначними змінами положення пензлика, вертикально зафіксованого; закріпити вміння дітей правильно користуватися пензликом і фарбою; розвивати потребу передавати свої враження від побаченого, здатність відкривати для себе щось нове у знайомому; виховувати охайність; спонукати до взаєморозуміння.

Матеріали та обладнання: аркуш паперу, пен­злик, жовта гуаш, веделка, серветки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: читання вірша Н. Забіли «Кульбабки».

На Леваду я пішла б

Ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі,

Посідали на землі.

Розмова про весняні зміни у природі: пригадати, як діти бавилися з білими кульбабками, дмухали на них.

2. Мотивація: «Намалюємо на зеленій галявині жовті кульбабки, щоб відобразити весняну красу».

3. Показ прийому малювання.

4. Процес малювання. Дорослий заохочує дітей до малювання кульбаб, ак­тивізує до спілкування.

5. Підсумок. Похвала.

06.04.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Мовлення дитина

Тема: «Вивчення потішки «Сорока – ворона»»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з малими фольклорними формами художньої літератури потішками; учити слухати і розуміти зміст пісеньки-забавлянки; розвивати вміння запам’ятовувати віршований текст; формувати у дітей бажання до вивчення вірішів.

Матеріали та обладнання: ілюстрація сороки.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: загадка про сороку.

Хто повсюди літає,

Чорно-біле пір’я має?

Скрекотуха білобока,

Ну, а звуть її … (сорока).

Запитання: Де можна побачити сороку? Як вона виглядає? Що вийє робити сорока?

2. Читання вірша «Сорока-ворона».

Сорока-ворона кашу варила,

Діток кормила:

Тому дала, тому дала,

Тому дала, тому дала,

А тому не дала:

Він дров не носив,

Піч не топив, кашу не варив,

Діток гулять не водив – іди собі геть.

Запитання: Що варила сорока? Кому вона її варила? Чому вона не дала каші одному сороченяті?

3. Повторне читання та заучування потішки дітьми.

4. Підсумок. Про кого вчили віршик? Яка сорока на вигляд?

2. Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: «Намисто для сороки-білобоки»

Мета: розвивати дотикову чутливість, координацію рухів, творчу уяву, фантазію; формувати вміння сприймати кольори та фарби, створювати образ, малюючи пальцями; виховувати естетичний смак.

Матеріали та обладнання: зображення сороки, аркуш паперу, гуаш, баночки з водою, вологі серветки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий звертає увагу дитини на сороку і читає віршова рядки.

Одного разу на світанку

Знайшла сорока серед ґанку

Нове, гарнесеньке намисто,

Ясне, барвисте, променисте.

Та все ж недовго красувалась,

Недовго вправно вихвалялась.

За сук намистом зачепилась,

І намистинки розлетілись.

Заплакала сорока-білобока й до нас прилетіла. Вона нас просить зробити нове намисто.

2. Мотивація: «Допоможемо сороці – намалюємо красиве намисто»

3. Розглядання намиста. Якого кольору намисто? Якої форми намисто? Скільки в намисті намистинок?

4. Показ способу малювання намистинок пальчиками. Занурюю пальчик в фарбу так, щоб нігтик залишався сухим. Потім ставлю пальчик на ниточку.

5. Процес малюванню. Дорослий допомагає дитині виконувати малюнок.

6. Підсумок. Розглядання робіт. Сорока дуже задоволена. Вона дякує  за допомогу.

03.04.2020

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Шпаки на прогулянці»

Мета: вчити кидати та ловити м’яч обома руками; закріпити вміння переступати через перешкоду, тримаюч рівновагу; продовжувати вчити ходити по мотузці, покладеній на підлогу; розвивати чуття рівноваги та спритність;

Матеріали та обладнання: палиця, мотузка, великі м’ячі.   

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Птахи»

Мета: вчити дітей впізнавати птахів – голуба, ворону, горобця, сороку; формувати позитивне ставлення до птахів; закріплювати знання про їх зовнішній вигляд; розвивати мислення, уяву, пам’ять; викликати бажання піклуватися про птахів.

Матеріали та обладнання: картки із зображенням птахів — горобця, ворони, сороки, голуба.

Хід заняття

1. Ігровий момент: читання вірша про птахів.

У лісочку, на горбочку

Птахи весело літають,

По гілочках стрибають,

Пісеньки співають.

Дорослий пропонує дітям розглянути картки із зображенням птахів.

Запитання: Хто це? Чи всі птахи однакові? Які птахи за розміром? Де вони живуть? Чим вкрите тіло пташок?

2. Відгадування загадок про птахів.

По доріжці весело стрибає,

Боки білі має,

Важно походжає,

Усюди літає,

Плітки збирає. (Сорока)

 

Пісеньку свою співає:

Чів-чів, цвірінь-цвірінь…»

І зліта у височінь. (Горобець)

 

Дзьоб міцний і гарні крила,

Вони бувають білі, сизі,

Воркують тихо на карнизі.

Птахами миру їх вважають,

На щастя в небо випускають. (Голуб)

 

Чорний хвіст, жилетка сіра.

Чи присяде, чи летить,—

Кар-кар-кар! — усе кричить. (Ворона)

3. Гра «Пташки літають».

Діти за сигналом дорослого бігають, наслідуючи рухи птахів. Потім за сигналом повертаються на місця.

4. Підсумок. З якими птахами ми познайомилися? Як вони розмовляють?

02.04.2020

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Повторення української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко»

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворча діяльність (ліплення)

 Тема: «Шпаківня»

Мета: активізувати прагнення дітей діяти без допомоги дорослого; вчити дітей послідовності виконання роботи, знаходити і називати геометричні фігури, необхідні для аплікації шпаківні; підвести до розуміння, що квадрат і трикутник потрібно склеїти у вигляді будиночка, посередині ква­драта наклеїти кружечок – це отвір, крізь який пташки залітатимуть у шпаківню; підтримувати самостійні творчі прояви дітей щодо вибору кольору деталей; виховувати дбайливе ставлення до природи, відповідальність.

Матеріали та обладнання: аркуш паперу на кожну дитину, паперові геомеричні фігури різних кольорів (круг, трикутник, квадрат), клей-олівець, серветки, аудіозапис голосів птахів.

Хід заняття

1. Розглядання ілюстрації із зображенням пташиних домівок. Дорослий розповідає, що люди виготовляють будиночки для шпаків, які називаються шпаківнями, але в них люблять оселятися не лише шпаки, а й інші птахи.

2. Бесіда про птахів, яких діти можуть побачити на вулиці.

3. Мотивація: «Зробімо для птахів домівки – шпаківні, щоб всім їх вистачило».

4. Процес виготовлення шпаківні.

Дорослий вислуховує пропозиції дітини стосовно послідовності виконання роботи. Усі разом доходять висновку, що квадрат і трикутник потрібно склеїти у вигляді будиночка, а посередині квадрата наклеїти кружечок.

Дорослий за потреби допомагає дітям, схвалює усі творчі прояви, стимулює ініціативне наслідування, задоволення від спільної праці, у невимушеній бесіді закріплює уявлення дітей про птахів, підтримує позитивний емоційний стан дітей.

5. Читання уривка з вірша Г. Бойка «А ми шпаківні будували».

А ми шпаківні будували,

Як розпускалися садки.

До нас весною завітали

Веселі наші співаки.

6. Підсумок. Пташки дякують дітям за гарні домівки. Вихователь вмикає аудіозапис пташиного співу.


01.04.2020 р. 

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Шпаки на прогулянці»

Мета: вчити дітей стрибати в довжину з місця через мотузку; вправлятя в умінні ходити і бігати в одному напрямку; розвивати вміння орієнтуватися в просторі; виховувати дисциплінованість, увагу, вміння швидко реагувати на сигнал дорослого.

Матеріал та обладнання: мотузка.

 

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: « Розумна пташка»

Мета: формувати позитивне ставлення до створінь навколишнього світу, як до друзів людини; формувати пізнавальні здібності дітей; розвивати естетичне сприйняття, спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу.

Матеріали та обладнання: пташка з пташенятами.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: відгадування загадки.

Маленький хлопчина

В сірій кожушині.

По дворах літає,

Крихти збирає. (Горобець.)

Правильно, це горобець. Сьогодні я вам розповім багато цікавого про цю маленьку пташку. По-своєму вона дуже гарна. Чорні плямки, коричневі смужки, черевце білувате – візерунок дуже симпатичний. Горобець – пташка самостійна, але ображати себе ніколи не дасть і голодною ніколи не залишиться.

Запитання: Який на вигляд горобчик? Чим він живиться? Як ви думаєте, чого можна навчитися у горобця? (Дбайливості, доброзичливості, дружелюбності.)

2. Роздовідь про розумну пташку.

Під дахом було гніздечко горобців. Там сиділо кілька пташенят. Одне з них вивалилося на землю і сильно розбилося. Спочатку воно лежало без руху. Але раптом горобчик прокинувся і пискнув. До нього підлетіла пташка. Вона помітила, що її пташеня впало під деревце, воно не вміло літати і забрати­ся до гніздечка теж не могло. Пташка відшукала, соломинку і принесла її у своєму дзьобі. Горобчик схопився за неї і пташка витягла його. Ось скільки розуму у маленької пташки.

3. Рухлива гра «Пташка в гніздечку».

Гравець сидить на стільчику – гніздечко для пташки. Дорослий каже: «Сонечко світить. Пташка вилетіли з гніздечка». Гравець бігає, змахуючи руками. Дорослий каже: «Сонечко сіло. Пташки летять додому». Гравець повертається до стільчика.

4. Підсумок. Людина повинна ставитись до птахів і тварин дбайливо, допомагати кожному, хто цього потребує.


31.03.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко»

Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко,

На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
Там вони граються,
Тебе дожидаються. 

2. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: « Птахи радіють сончку»

Мета: вправляти дітей у групуванні предметів за жовтим кольором та круглою формою; вчити розуміти поняття «один», «багато»; розвивати сенсорні здібності, увагу, зосередженість; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомагати їм.

Матеріали та обладнання: сонечко, ворона, горобці, кошик з намистинками різного кольору; геометричні фігури; аудіозапис голосів пташок.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: ось і гості до нас завітали, на яких ми всі чекали:

А тепер, мої малятка,

Любі хлопчики й дівчатка,

Привітаємось гарненько.

Посміхнемось веселенько!

2. Слухання аудіозапису співу пташок. (https://noisefx.ru/skachat-zvuk-vorobya.html)

Хто це так голосно гомонить, цвірінькає? (Горобці.) Але чому вони так голосно цвірінькають? Що сталося? Горобчик скаржиться, що холодно на дворі, сонечка немає, і воно нас не зі­гріває.  Дорослий пропонує допомогти пташкам і знайти сонечко.

3. Зустріч з Каркушею.

Діти запитують в неї про сонечко. Ворона обіцяє до­помоги, але й сама просить про допомогу.

4. Гра «Вибери намистинки». У Каркуші кошик із намистинками різної формі і кольору. Дітям необхідно вибрати жовтенькі намистинки (предмети-замінники: можна вирізати кружечи (синього, червоного, зеленого, жовтого кольору) та запропонувати малюку вибрати тільки кружечки жовтого кольору. .

5. Гра «Збери намисто для Каркуші». Вихователь розкладає на столі геомет­ричні фігури. Діти розглядають їх, називають та складають із них намисто.

З’являється сонечко.

6. Підсумок. Кому ми сьогодні допомагали? Що ми робили? Горобчики дякують дітям за допомогу.


30.03.2020 р.

Вихователь: Охріменко О. О.

1. Заняття Мовлення дитини.

Тема: «Читання твору Н. Забіли «Сорока-білобока»»

Мета: узагальнити уявлення дітей про сороку; вчити розрізняти птахів за зовнішнім виглядом, уважно слухати, відповідати на запитання; виховувати любов до природи та її мешканців.

Матеріал та обладнання: ілюстрація сороки,  картки з птахами.

Хід заняття

1. Ігровий момент: до групи надійшов лист, а в ньому — ілюстрація із зображенням сороки-білобоки. Запропонувати розповісти про сороку, як вона ви­глядає.

2. Читання вірша Н. Забіли «Сорока-білобока»

У сороки-білобоки                                       Тільки п’ятий хоче спати,

П’ять малят-сороченят.                               Помагати не біжить,-

Усі чисто хочуть їсти,                                  У садочку в холодочку

Треба всім їм дати лад.                                Ліг на травці та й лежить.

От сорока-білобока                                      У сороки-білобоки

Поскакала на поріг                                       Все вже зроблено як слід.

І до хати працювати                                     Вся родина й господиня

Поскликала діток всіх.                                 Посідали за обід.

Цей, здоровий, носить дрова,                      Ті – до кашки, ці – до бражки,

Той, швидкий, пшоно товче.                       Ще й млинців по п’ять, по шість.

Третій в чашку цідить бражку,                    А ледаче хай поплаче!

А малий млинці пече.                                   Хто не робить, той не їсть!

Запитання: Про яких птахів розповідається у вірші? Чим займалися пташки? А що робив найменший? Що їли сороченята?

3. Дидактична гра «Хто як кричить». Вихователь показує дітям по черзі картки із птахами, діти звуконаслідують їхні голоси, а потім називають.

4.Підсумок. Від кого до нас прийшов лист? Про кого розповідала сорока? Чи багато в неї діток? Які вони в неї?

2. Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: «Пташки»

Мета: вчити дітей уважно слухати потішки про пташок, повторювати за дорслим, навчати малюванню нетрадиційним методом, , розвивати дрібну моторику рук, уяву.

Матеріал та обладнання: аркуш паперу, фарба жовтого та чорного кольору, тарілочка для фарби, серветка.

Хід зяняття

1. Повторити потішку:

В небі пташечка летіла,
На галявину присіла.

Посиділа, відпочила,
Й до гніздечка полетіла.

2. Розглянути картинку з пташкою.

Знайти хвостик, крильця, голівку. Імітація рухів (як пташка літає).

3. Мотивація. «Пташка полетіла, дуже шкода, але ми не будемо засмучуватися, ми намалюємо свою пташку. Подивись, як це зроблю я».

4. Дорослий показує техніку виконання малювання (відбитка) пташки, робить відбиток своєї долоні. Розглядає з малюком, домальовує голову і лапки чорною фарбою.

5. Самостійна робота дитини. Дітина вибирає фарбу, опускає долоньку у фарбу і самостійно робить відбиток на аркуші паперу, з допомогою дорослого домальовує голову і лапки пташки.

6. Підсумок. Похвалити дитину. Запитати за допомогою чого вона намалювала пташечку?. Повторити потішку.

 


27.03.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н. В.

 1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток дитини.

Тема: «Веселі краплинки»

Мета: вчити кидати та ловити м’яч обома руками; закріпити вміння переступати з обруча в обруч, тримаюч рівновагу; продовжувати вчити ходити по мотузці, покладеній на підлогу; розвивати чуття рівноваги та спритність;

Матеріали та обладнання: обручі, мотузка, великі м’ячі.

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Водичко, водичко»

Мета: ознайомити дітей з властивостями води: мокра, ллється, холодна, без смаку; вчити дітей відповідати на запитання; розкипати мислення, уяву, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до води.

Матеріали та обладнання: картинка із зображенням Капітошки, відерце з водою, ємність для води, чашки з водою.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий читає віршик про майбутнього гостя.

До нас гість поспішає,

Він багато чого знає.

«Кап-кап-кап», – пісеньку співає,

Своєю пісенькою всіх звеселяє.

Дорослий демонструє картку із зображенням Капітошки і повідомляє, що він приніс із собою відерце. Як ти вважаєш, що може бути у відерці?

2. Досліди з водою. Дорослий хлюпає долонею по водичці у відерці.

Як мені дістати воду з відерця?

Буду воду з відерця виливати,

Ємність буду наповнювати.

Дорослий звертає увагу на те, як ллється вода. Що робить водичка? Що я роблю?

Дорослий пропонує дітям доторкнутися рукою до води. Яка у вас долонька? Яка вода: тепла чи холодна? (Холодна.)

Потім дорослий наливає теплу воду в ємність. А тепер яка вода? (Тепла) Дорослий пояснює, що вода може бути холодною, теплою, гарячою.

Хто водичку попиває,

Той міцне здоров’я має.

Скуштуймо водичку ось так.

Яка вона на смак?

Потім дітина п’є воду з чашечки і говорить, яка вона на смак: солона, гірка, солодка?

Ось така вода – без смаку вона.

А навіщо потрібна вода?

Нею вмиваються,

В ній усі купаються,

Одяг перуть, їжу варять,

Рослини поливають.

Молодці, малята!

3. Підсумок заняття. Про що ми говорили? Яка може бути вода? Для чого вона потрібна?


26.03.2020 р.

Вихователь: Охріменко О.О.

1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

1. Слухання музики: «Чарівні звуки води…»

2. Підспівування: «Водичко, водичко, умий моє личко…» (українська народна мелодія)

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворча діяльність (ліплення)

 Тема: «Камінці для акваріума»

Мета: заохочувати дітей уявляти предмети, які потрібно відтворити; продовжувати вчити дітей відщипувати шматочки глини або пластиліну  від великої грудочки; вправляти у ліпленні камінчиків різної форми (кулясті, дископодібні тощо), застосовуючи знайомі прийоми; зацікавлювати дітей процесом та результатом ліплення; розвивати в дітей здатність регулювати свої дії та вчинки, потяг до спільної діяльності; виховувати спостережливість, доброзичливість.

Матеріали та обладнання: глина або пластилін, дощечки, серветки, камінці з акваріума.

Хід заняття

1. Ігровий момент: запропонувати розглянути морську гальку – камінці, які кла­дуть до акваріума. Які вони? Для чого в акваріум потрібно класти камінці?

2. Мотивація: «Зліпимо камінці для нашого акваріума, щоб рибки почувалися у ньому зручно та затишно».

3. Процес ліплення. Пропонуємо самостійно відщипнути маленькі шматочки глини або пластиліну від великої грудочки, яка лежить на столі, і зліпити камінці. Схвалюємо спонтанні прояви творчості у дітей, заохочуємо ліпити камінці різної форми (кулясті, дископодібні тощо), активізуємо спілку­вання з дітьми, спонукаючи їх до розповідей про домашні акваріуми та їх мешканців, про те, хто піклується про них.

4. Підсумок заняття. Схвалюємо, що дитина наліпила чимало гарних камін­ців для акваріума. Рибки дякують діткам.


25.03.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Веселі краплинки»

Мета: вчити дітей кидати м’яч обома руками з-за голови; продовжувати вчити ходити приставним кроком по мотузці, покладеній на підлогу; розвивати у вагу спритність; виховувати сміливість рішучість.

Матеріал та обладнання: мотузка, м’ячі.

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «Рибки в акваріумі»

Мета: дати дітям знання про акваріум та його мешканців – декоративних рибок; розширити знання дітей про ознаки зовнішнього вигляду рибок: на голові очі, рот, яким хапає їжу; замість ніг – плавці; хвіст, яким рухає і пливе; вчити орієнтуватися в найближчому природному довкіллі; викликати пізнавальний інтерес до спостереження за акваріумними рибками; закріпити поняття, що домівка рибки – акваріум; дати знання про особливості догляду за ними; виховувати спостережливість, бажання доглядати за рибками.

Матеріали та обладнання: ілюстрація з зображенням акваріумної рибки.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: дорослий показує зображення рибки яка живе в акваріумі. Де живе рибка?

2. Загадка про акваріум.

Що за дивний дім такий?

Не простий, а водяний.

Він прозорий, хоч без вікон,

Та красивий, чистий, світлий.

А живуть в нім молодці –

Гарні золоті плавці. (Акваріум.)

3. Розглядання ілюстрації із зображенням акваріумних рибок, визначення ознак зовнішнього вигляду рибок.

4. Бесіда за ілюстрацією:

– Хто живе в акваріумі?

– Що є у рибок?

– Як плавають і рибки?

– Чи вміють рибки говорити?

– Чим ми годуємо рибок?

– Чи можна брати рибок до рук, турбувати їх, стукаючи по акваріуму?

5. Підсумок: спостереження за рибками в акваріумі. Можна запропонувати дітям погодувати їх.


24.03.2020 р.

Вихователь: Охріменко О.О.

1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

1. Слухання музики: “Чарівні звуки води…”

2. Підспівування: “Водичко, водичко, умий моє личко…” (українська народна мелодія)

  2. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: «Рибалки та рибки»

Мета:  формувати вміння дітей складати предмети в порядку зменшення; продовжувати вчити добирати предмети, однакові за кольором, вибираючи з трьох можливих; розвивати мислення, дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання брати активну участь у грі.

Матеріали та обладнання: коробочки різних розмірів, сховані одна в одну в останній коробці лежить черв’ячок з пластиліну, паличка з поролону, мозаїка, дошки для викладання мозаїки, площинні рибки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: вихователь звертає увагу дітей на акваріум із золотою рибкою, що стоїть на столі.

Моя рибка все мовчить,

Не пищить і не кричить.

Я не розумію, в чому тут біда?

Може, їй до ротика потрапила вода?

– Як ви вважаєте, чи вміють рибки говорити?

– А що вміє робити рибка?

2. Мімічна гімнастика.

Діти показують, що вміють робити рибки: посміхаються, відкривають та закривають ротики, показують зуби, витягують губитрубочкою.

– А що люблять їсти рибки?

3. Гра «Відкрий коробочку».

Діти стають в коло і відкривають незвичайну коробочку. Що в ній? (Ще коробочка.) Відкриту коробочку передають іншій дитині. Таким чином відкривають останню коробочку і дістають черв’ячок. Так що ж люблять їсти рибки? (Черв’ячків.)

4. Фізкультхвилинка.

5. Гра «Склади коробочки». Вихователь пропонує скласти коробочкитак, щоб вони сховалися одна в одну. Діти за допомогою вихователя виконують завдання. Вихователь супроводжує дії словами: «Ось ця коробочка найбільша, ця трішки менша,.., а ось і найменша».

6. Гра «Погодуємо рибок». Вихователь звертає увагу на те, скільки рибок припливло до нас.

На столах лежать рибки, дошки для викладання мозаїки, коробочка з деталями.

Вихователь підходить до кожної дитини і говорить на вушко: «Твоя рибка хоче поїсти червоних черв’ячків. Виклади їх на дошку».

Дитина з трьох запропонованих кольорів вибирає тільки червові деталі і вставляє їх в отвори на дошці. Інша дитина на прохання вихователя збирає синіх черв’ячків і т. д..

7. Підсумок. Рухлива гра «Рибалка».


23.03.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Мовлення дитини

Тема: «Лялька Марічка купається»

Мета: продовжувати вчити дітей уважно розглядати ілюстрацію та відповідати на запитання за її змістом; розвивати діалогічне мовлення на основі обігрування знайомої потішки; вчити називати дії в процесі купання ляльки, зображені на ілюстрації; промовляти слова в різному темпі (швидко, повільно), чітко вимовляючи кожний склад у дво- і трискладових словах (мило, губка, водичка, рушничок ванночка); закріпити назви предметів гігієни (мило, губка, ванночка, рушничок),

Матеріали та обладнання: ілюстрація «Лялька Марічка купається», ілюстрація«Мама купає дитину», потішка «Хлюп-хлюп, водиченько».

Хід заняття

1. Ігрова ситуація: лялька Марічка принесла мило і рушничок. Вихователь запитує в дітей, для чого потрібні ці предмети.

2. Розглядання ілюстрації «Лялька Марічка купається.

–  Кого ми бачимо на ілюстрації?

– Що робить ляльки?

– Які іграшки люблять купатися з Марічкою?

– Якою Марічка буде після купання?

3. Дидактична гра «Мама купає дитину».

Вихователь показу і дає дітям можливість розглянути її.

«Це мама. Мама купає дівчинку Тетянку. Тетянка любить купатися. «Куп- хлюп, куп-хлюп», – говорить Тетянка. Як говорить Тетянка? У ванні тепла вода. Мама тре мочалкою Тетянці спину. Купає мама Тетянку і обмиває чистою водою. А що це висить на стільчику? Великий рушник. Мама буде витирати Тетянку. Тетянка тепер чистенька».

4. Підсумок заняття

Читання потішки «Хлюп-хлюп, водиченько».

Хлюп-хлюп, водиченько,

Хлюп-хлюп на личенько,

І на ручки, і на ніжки –

Хлюп, хлюп, хлюп!

 

2.  Заняття Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: «Біжить водичка»

Мета: продовжувати вчити дітей правильно тримати пензлик, набирати на весь ворс, малювати пряму вертикальну лінію; розвивати увагу, посидючість; виховувати гігієнічні навички.

Матеріали та обладнання: аркуші паперу з намальованим краном, (угорі) і умивальником (унизу аркуша), пензлики, баночки  з водою, фарба синього кольору, серветки.

Хід заняття

1. Вихователь обігрує ситуацію, як водичка ллється з крана (з умивальника).

2. Читання вірша про водичку

Водичко, водичко,

Умий мені личко.

Рожеве та біле,

Як яблучко спіле!

– Для чого слід мити руки та обличчя?

3. Бесіда про правила гігієни перед прийомом їжі.

– Де ми миємо руки?

– Чим користуємось під час миття?

– Що робимо  після того, як помили руки?

– Яку пісеньку співає нам водичка? (С-с-с)

4. Мотивація: «Намалюймо, як ллється водичка з крана».

5. Показ прийому малювання: беру пензлик трьома пальчиками, і фарбу і проводжу пряму лінію від крана вниз до умивальника.

– Якого кольору водичка?

– Звідки вона тече?

– Куди ллється?

6. Самостійна робота дітей.

Діти малюють, як ллється водичка з крана. Вихователь перевіряє, як діти тримають пензлик, набирають фарбу.

7. Підсумок.

Запропонувати перевірити, чи ні в кого водичка не полилася повз умивальника на підлогу.


20.03.2020 р.

Вихователь: Охріменко О.О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Малючки – здоров’ячки»

Мета: вчити дітей попадати м’ячем у ворота; тримати рівновагу під час ходьби по мотузці; вправляти дітей в уміння бігати по канату; залучати дітей до різних вправ шляхом емоційного сприйняття; виховувати витримку та вміння слухати сигнал дорослого і починати рухи за сигналом.

2. Заняття Дитина у природному довкіллі.

Тема: «Прогулянка на весні»

Мета: дати знання про весняні явища в природі: світить сонечко, біжать струмочки, з’являється зелена травичка, діти зняли теплий одяг; збагачувати словник дітей; розвивати цікавість, увагу; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до всього живого

Матеріали та обладнання: малюнки із зображенням дерев у різні пори.

Хід заняття

1. Ігровий момент: вихователь звертає увагу дітей на одяг ляльки Катрусі, яка завжди ходить із ними на прогулянку.

– Чи впізнали ви Катрусю?

– А що у неї змінилося?

– Вона зняла шубку, валянки, теплу шапку, рукавички, шарф.

Потім вихователь пропонує назвати одяг, у який вона вдягнена. Курточка, тоненька шапочка, чобітки, легенькі штанці.

А чому це і Катруся і ви вже зняли теплий одяг?

2. – Вихователь звертає увагу на травичку. Що ми бачимо під ногами?

Якого вона кольору? А яка вона – висока чи низенька? А що ми бачимо у навкруги високе? (Дерева.)

Вихователь спонукає дітей говорити слова «високий» та «низенький». Запропонувати розглянути гілочку з дерева. На ній ще немає листочків, але є бруньки вже набубнявіли, і ось-ось з’являться листочки.

3.Гра «Як живуть дерева»

Вихователь показує малюнок із зображенням засніженого дерева і проводить бесіду з дітьми про те, коли буває таким дерево. (Узимку.)

Далі розглядають зображення дерева з жовтим листям. Діти визначають, якої пори року дерево було таким.

Потім вихователь показує дерева з бруньками і пропонує визначити, чи не схоже це дерево на дерева в парку. Вихователь робить висновок, що такими дерева бувають навесні.

4. Рухлива гра «Сонечко і дощик».

За сигналом «Сонечко виглянуло!» діти бі­гають, танцюють. На сигнал «Дощик!» – біжать до вихователя ховатися під парасольку.

5. Підсумок.

– Ось ми і побували у весняному парку.

Запропонувати розказати іграшкам про зміни, які відбулися в природі з приходом весни.

 


19.03.2020 р.
Вихователь: Слєсар Н.В.
1. Заняття Дитина у світі культур. Музичний калейдоскоп.

Розучування пісні «Про маму»

Сонечко у гості хоче завітать,

Пісню про матусю будемо співать,

Мама теж дарує промені свої –

Сонечком ласкавим кличемо її!

Приспів:

Знають діти, знають діти:

Мама може все на світі!

Дзвінко й весело співаю

Про матусю я!

Наймудріша, найдобріша,

Найдорожча, наймиліша,

Ще вона – найкрасивіша! –

Матінка моя!

Радісно сміється весняна блакить,

Пісня про матусю високо летить.

Підхопили пісню друзі всі мої,

Мама – друг найкращий, любимо її!

Приспів.

2. Заняття Дитина в світі культури. Образотворча діяльність (аплікація)

Тема: «Сукня для ляльки»

Мета: вчити  дітей викладати елементарні аплікації з різних геометричних фігур (круга), називати форму й колір предмета; розвивати естетичний смак, дрібну моторику пальців рук, вміння розрізняти та називати кольори, геометричні фігури; виховувати самостійність.

Матеріали та обладнання: силуети лялькових суконь із кольорового паперу (різні за формою), маленькі паперові кружечки різних кольорів, клей-олівець, серветки.

Хід заняття

1. Ігровий момент: дорослий повідомляє, що до них у гості завітала лялька Маринка. Вона принесла багато суконь, щоб ми подивилися, у якому вбранні вона ходить. Але чомусь усі сукні не прикрашені.

2. Мотивація: «Прикрасимо їх, щоб ляльці зробити приємне».

3. Показ виконання роботи дорослим. Дорослий демонструє геометричні фігури. Що це в мене? (Кружечки.) Якого вони кольору? ( Червоні, жовті.) Спочатку викладаємо червоні кружечки на заготовку сукні, а потім жовті кружечки.

4. Самостійне виконання роботи дітьми. Вихователь допомагає кожній дитині.

5. Підсумок.

Всі дуже гарно прикрасили сукні ляльки Маринки. У неї тепер будуть найгарніші сукні. Вона дякує нам за прикрашені сукні.

 

 


18.03.2020 р.

Вихователь: Охріменко О.О.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Малючки здоров’ячки»

Мета: вчити кидати м’яч на дальність із-за голови; продовжувати вчити дітей пролазити під шнуром, грудьми вперед тримаючи рівновагу; залучати дітей до різних вправ шляхом емоційного сприйняття.

2. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «Про тебе та про мене»

Мета: надати дітям можливість добре засвоїти свою статеву приналежність, власне ім’я, індентифікувати себе з ним; вчити дітей називати частини тіла та обличчя; розвивати вміння дітей визначати свою унікальність та індивідуальність, позитивне ставлення до свого імені, слухову та зорову увагу; виховувати товариськість та доброзичливість.

Матеріал та обладнання: вірш К. Перелісної «У маленької онучки», ляльки хлопчик та дівчинка.

Хід заняття

  1. Загадка про дзеркало

Хто завжди нам правду скаже

Самих себе покаже,

Усі великі і малі-

Себе побачать в …   (Дзеркалі)

  1. Дидактична гра «Що у мене є?»

Дорослий пропонує розглянути себе з дзеркалі, назвати частини тіла та пояснити призначення кожної з них.

  1. Читання вірша К. Перелісної «У маленької онучки»

У маленької онучки

Є малесенькі дві ручки

Нумо пальці рахувать:

Раз, два, три, чотири, п’ять.

  1. Підсумок заняття

– З яких частин складається наше тіло?

– Назвіть кожну з них?


17.03.2020 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Тема: «Геометричні чоловічки»

Мета: продовжувати знайомити дітей з геометричними формами: квадратом, кругом та трикутником, формувати вміння обводити пальцем контур предметів, розвивати вміння спілкуватися виховувати бажання слухати.

Матеріал та обладнання: великий круг, квадрат, трикутники.

Хід заняття

Знайомство з геометричними фігурами:

Круг – я рівненький без куточків, можу котитися. (Запропонувати пальчиком обвести круг).

Квадрат – я квадрат, я маю рівні сторони, та чотири куточки, схожий на хустинку та н а віконце. (Запропонувати пальчиком обвести квадрат).

Трикутник – у цієї фігури є сторони, але їх три і є куточки. (Запропонувати торкнутися пальчиком до кожної).

Гра з трикутниками

Діти складають з трикутників ялинку.

  1. Дидактична гра «Розклади геометричні фігури»

Діти розкладають геометричні фігури за кольором ( кружечки – жовті, квадрати – червоні, трикутники – сині).

  1. Підсумок заняття

– Які геометричні фігури ми розглядали на занятті?

– З яких геометричних фігур ми викладали ялиночку?

2. Заняття Дитина в світі культури. Музичний калейдоскоп

Підспівування пісні «Сонечко, сонечко»

Сонечко, сонечко

З неба усміхається!..

Сонечко, сонечко

До малят вітається!..

Сонечко, сонечко

На сопілці грає!..

Сонечко, сонечко

Пісеньку співає!..

Сонечко, сонечко

Наше золотеньке,

Світи, світи, сонечко,

Діточкам маленьким!

Сонечко, сонечко

З неба усміхається!..

Сонечко, сонечко

До малят вітається!..

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *