Дистанційне навчання 2022р. Середня група “Сонечки”

 

31.05/2022

Вихователь:   Литвин А.М. 

1.ЗаняттяМовлення дитини

Тема: «Весняні квіти»

Мета: поповнити знання дітей про рослини найближго оточення, зокрема квіти; вчити дітей називати квіти та за допомогою дорослого будувати словесні описи рослин, називати їх частини, визначати колір, ознаки; розвивати мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до рослин.

Матеріали та обладнання: ілюстрації квітів.

Хід заняття.

  1. Читання вірша Г. Коназюк « Зацвів бузок»

Зацвів бузок. Духмяно і красиво!

Ті квітоньки, мов хрестики малі.

І має він таку могутню силу –

Утримати прекрасне на землі.

 

Упевнена, що ця чудова квітка

Не просто так – коштовність для весни.

А ще одна Господня добра звістка,

Що в Україні не буде війни.

 

Зацвів бузок! Шукаю, як в дитинстві,

П`яту пелюстку в зірочці дрібній.

Усі мої бажання пломенисті

Знайдуть відраду в квітці чарівній.

 

Запитання: Яку силу має бузок? Яка пелюсточку шукали у квітки? Яку звістку приносив бузок, коли зацвітав?

  1. Відгадування загадок про квіти.

Квітень жовту фарбу взяв,моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба) .

 

Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)    карт 2.

 

Запитання до загадок: Де ростуть квіти? Якого кольору квіти? Якого кольору та форми листочки?

  1. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=hnFatbZLV7k
  2. Дидактична гра «Чим подібні – чим відмінні?» 

Дорослий пропонує зясувати дітям, чим подібні і чим відрізняються квіти.

Наприклад: у соняха квітка жовтого кольору, а у нарциса…..

У волощки квітка маленька, а у тюльпана…..

  1. Підсумок.

 

  

  1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп

Переглянути мультики « Маша та Ведмідь»

 

https://www.youtube.com/watch?v=hFx-BFvata8

 

 

 

26.05.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В. 

1. Заняття Мовлення дитини

Тема:«Галасливе птаство»

Мета: продовжувати знайомити дітей зі свійськими птахами, їхніми повадками та способом живлення; розвивати логічне мислення, сенсорні еталони; збагачувати словник дітей словами – назвами свійських птахів та їхніх дитинчат; виховувати інтерес і любов до тварин, прагнення піклуватись про них.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням свійських птахів.

Хід заняття

1. Прослуховування пісеньки «Жили у бабусі два веселих гуся.» (https://dsdnr.ru/video/1124-zhili-u-babus-dva-veselih-gusi-ditjach-p-sn.html)

2. Бесіда про свійських птахів.

3. Дидактична гра « Батьки та їх дитинчата». Дорослий називає дорослу особу, а дитина має назвати її дитинча. Наприклад

Півень та курка – курча ;

Гуска та гусак – гусеня ;

Качур та качка – каченя ;

4. Дидактична гра «Нагодуй пташку»

На малюнку зображена їжа свійських птахів і не тільки їх. Дитина має показати, що саме їдять свійські птахи, чому.

5. Підсумок.

2. Заняття Дитина  в природному довкіллі

Тема: «Квітучі дерева»

Мета: продовжувати знайомити дітей із живою природою; уточнити та поглибити уявлення дітей про дерева; вчити дітей визначати та називати характерні зовнішні ознаки дерев (стовбур, крона, листя, квіти);виховувати вміння дітей помічати зміни в природі, любов до весняної природи.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням квітучих дерев.

Хід заняття

1. Читання вірша А.Качана «Абрикоса»

Вже півень на воротях
Кричить: «Ку-ку-рі-ку!
Розквітла абрикоса
У нашому садку!»

Навколо абрикоси
Під музику бджоли
Взялися ми за руки
І пісню завели.

 

2. Розглядання ілюстрацій із зображенням квітучих дерев та проведення бесіди за їх змістом.

Запитання: Що зображено на ілюстраціях? Що з`явилося на гілочках дерев? А чи є на гілочках листочки? Якого кольору квіточки?

3. Дидактична гра «Будова дерева»

4. Підсумок.

25.05.2022 р.

Вихователь: Слэсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: “В гості до малят завітав веселий гусак”

Мета: вчити стрибати через високий предмет з місця; розвивати спритність та швидкість, уміння бігати в різних напрямках, орієнтуватися у просторі.

Матеріал та обладнання: куби різної висоти (кубики).

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворе мистецтво (ліплення):

Тема: “Гуска з гусенятами”

Мета: вчити дітей ліпити гусочку, дотримуючись пропорцій: ділити грудку пластиліну на дві частини (велику і маленьку), відтягувати невеличкі деталі (хвіст), прищеплювати дзьоб; закріпити прийоми скочування, з`єднання деталей; виховувати любов та дбайливе ставлення до усього живого, старанність та акуратність у роботі.

Матеріал та обладнання: дощечка, пластилін, вологі серветки.

Хід заняття

       

24.05.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: “В гості до малят завітав веселий гусак”

Мета: вчити стрибати через високий предмет з місця; розвивати спритність та швидкість, уміння бігати в різних напрямках, орієнтуватися у просторі.

Матеріал та обладнання: куби різної висоти (кубики).

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворе мистецтво (ліплення):

Тема: “Гуска з гусенятами”

Мета: вчити дітей ліпити гусочку, дотримуючись пропорцій: ділити грудку пластиліну на дві частини (велику і маленьку), відтягувати невеличкі деталі (хвіст), прищеплювати дзьоб; закріпити прийоми скочування, з`єднання деталей; виховувати любов та дбайливе ставлення до усього живого, старанність та акуратність у роботі.

Матеріал та обладнання: дощечка, пластилін, вологі серветки.

Хід заняття

       

23.05.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Дитина у світи культури. Музичний калейдоскоп

Повторити пісеньки про весну.

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (малювання)

Тема: “Курчата гуляють із квочкою”

Мета: вчити дітей малювати в певній послідовності курчати, правильно визначати пропорції, вдало розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати увагу,спостережливість; розвивати акуратність у роботі.

Матеріал та обладнання: аркуш паперу ½ А4, пензлик, фарби.

Хід заняття

1. Ігровий момент. Відгадування загадки.

Довго він в яйці сидів,

Мати його гріла.

Шкаралупу він пробив

І розправив крила.

Наче сонечко жовтенький,

Він маленький і тепленький.

(Курча)

2. Малювання курча за зразком.

3. Підсумок.

20.05.2022

Вихователь: Литвин А. М.

1 Заняття Дитина у світі культури. Образотворча майстерня

( Малювання)

Тема: « Кульбабки »

Мета: вчити створювати композиції на кольоровому фоні: образи кульбабки прийомом « примочування» ( ватними паличками); розвивати чуття кольору, форми, композиції; виховувати інтерес до відображення вражень і уявлень про красиві об’єкти природи в образотворчій діяльності.

Матеріали та обладнання: аркуш паперу, ватні палички, серветки, гуаш жовтого, зеленого, синього, білого кольору.

Хід.

  1. Читання вірша О. Висоцької « Кульбаба»

 

Сонце дарувало промінець ясний,

Виросла кульбабка перша навесні.

Береже жовтенька ясний свій секрет –

Золотого сонця крихітний портрет.

 

  1. Мотивація: « Запропонувати дітям намалювати картинку про весну – пухнастих кульбабок на зеленому лузі».
  2. Потрібно запропонувати дітям подумати , якими прийомами можна передати пухнастість кульбабки. Демонстрація способу виконання роботи ватними паличками.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZHgercJ94i4

 

  1. Самостійна робота дітей за допомогою дорослого.
  2. Підсумок – запропонувати розглянути малюнки, помилуватися красивими пухнастими кульбабками.

 

2 Заняття  Здоров’я та фізичний розвиток 

Тема: « Звірята – здоров’ята»

Мета: закріпити вміння метати м’яч в ціль та стрибати з місця на обох ногах; розвивати увагу, спритність, окомір.

Матеріал та обладнання: м’яч.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.05.2022

Вихователь: Литвин А.М.

  1. Заняття Дитина в сенсорно – пізнавальному розвитку 

Тема: « Циліндр. Порівняння предметів за товщиною»

 

Мета: ознайомити дітей з циліндром, вчити обстежувати його форму; вчити порівнювати предмети за товщиною; формувати вміння лічити чотири групи предметів; розвивати увагу, пам’ять; виховувати позитивне ставлення до занять.

Матеріали та обладнання: геометричні фігури ( площинні та об’ємні ), різні за товщиною циліндри.

Хід.

  1. Знайомство з геометричною фігурою циліндром. Розповідь казки про циліндр.

«Жив собі циліндр. Він велично ходив доріжкою та раптом спіткнувся і покотився. Котився, котився, а назустріч йому куля:

  • Здрастуй, братику.
  • Я не братик тобі, – відповів циліндр.
  • Ти вмієш котитися, і я вмію котитися, ми схожі, отже, ти мій братик, – сказала куля.
  • Ні, ми не схожі, – не відступає циліндр.

Сперечалися циліндр з кулею довго, поки не стомилися».

  • Скільки кругів має циліндр? ( Два).
  • Чим схожі кулі та циліндри? ( Вони можуть котитися).
  • Чим вони відрізняються?
  • Куля і циліндр – об’ємні фігури чи ні?
  1. Гра « Порівняй»

Показ геометричних фігур ( площинні та об’ємні). Діти повинні знайти циліндри і порівняти їх.

  • За якою ознакою вони відрізняються? ( За товщиною).
  • У кого найтовщий циліндр?
  1. Гра « Порахуй фігури» .

На столі – таблиця для лічби трьох  груп предметів. Діти рахують геометричні фігури самостійно.

  1. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

 

  1. Підсумок.
  • З якою фігурою ви сьогодні ознайомилися?
  • Чим вона відрізняється від круга?

 

 

 

  1. Заняття Дитина у світі культури . Аплікація

Тема: « Чарівний сад»

Мета: вчити створювати колективну композицію, самостійно визначаючи зміст свого зображення; закріпити вміння дітей розривати бумагу на маленькі клаптики; розвивати образне сприйняття , уяву; виховувати бережливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: великий аркуш паперу для колективної композиції, кольоровий папір ( коричневого та білого кольору), клей, пензлик, клейонка, серветка, відео.

Хід.

  1. Читання вірша Є. Ерато « Прекрасна чарівниця»

Вкритий цвітом весь садок,

Розквітає скрізь бузок,

Усюди квітів так багато,

Ніби тут справжнє свято.

Це ж весна хазяйнувала,

Щедро квіти дарувала.

Вона справжня трудівниця

І прекрасна чарівниця.

Діти пригадують, які красиві дерева, квіти, яких птахів вони бачили на прогулянці.

  1. Мотивація. Запропонувати дітям створити композицію « Чарівний сад».
  2. Показ відео прийому роботи.

https://www.youtube.com/watch?v=sqWOmCg2OV0

 

  1. Самостійна робота дітей за допомогою дорослого. У процесі роботи дорослий  спонукає створити різноманітні зображення. Допомагає дітям розмістити зображення на спільній композиції.
  2. Милування композицією.

 

 

 

 

18.05.2022

Вихователь: Литвин А.М.

  1. Заняття Дитина в соціумі

Тема: « Люди різних професій»

 

Мета:  формувати вміння дітей орієнтуватися в обов’язках, що відповідають певній професії; розвивати інтонаційну виразність мовлення; викликати бажання надавати посильну допомогу дорослим; виховувати допитливість та повагу до різних професій.

Матеріали та обладнання: лялька в одязі лікаря, ілюстрації із зображенням професій, предметні малюнки із зображенням речей, які потрібні для тієї чи іншої професії.

 

Хід.

  1. Ігрова ситуація. Показ дітям ляльки в одязі лікаря.

  • Як ви вважаєте, ким працює лялька Оксана?
  • А як ви здогадалися?
  • У що одягнутий лікар?
  • Що робить лікар?
  • Що потрібно лікареві для роботи?
  1. Дидактична гра « Відгадай професію за описом».

Потрібно описати основні ознаки людей певної професії. Якщо діти відгадали, прикріплюємо на дошку картинку із цієї професії.

  1. Відгадування загадок про різні професії.

Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує –

Призначає процедури,

І таблетки, і мікстури?  ( Лікар).

 

Із пожежами воює,

Від вогню усе рятує. ( Пожежник).

 

Залюбки він куховарить –

Нам смачненькі страви варить. ( Кухар).

 

У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози. ( Шофер).

 

  1. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

  1. Дидактична гра « Кому що потрібно для роботи»

На столі розкладені картки із зображенням предметів, які потрібні для різних професій. Дітям необхідно взяти одну картку на столі та підійти до картинки з тією професією, для якої потрібна ця річ. Діти пояснюють, чому підійшли до тієї або іншої картинки.

 

 

 

 

  1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

Слухати пісеньку про вишиванку.

https://www.youtube.com/watch?v=41WRpI6ICqo

 

17.05.2022

Вихователь:   Литвин А.М.

1.Заняття Мовлення дитини 

Тема: « Усі професії хороші – обирай на смак» 

Мета:  формувати розуміння вживання узагальнювального поняття «професії»; вчити дітей співвідносити слова зі змістом, пояснюючи їх;  вчити складати розповідь про майбутню професію; розширювати знання і розуміння багатозначних слів.

Матеріали та обладнання: ілюстрації із зображенням людей різних професій.

Хід.

  1. Ігрова ситуація. Читання вірша.

Сідайте, діти, у гурті

Зустрілися ми знову!

Про славні руки золоті

Я поведу розмову.

Ми вдячні «золотим» рукам,

Я теж їх поважаю.

Тож хочу розповісти вам

Усе, що про них знаю

  • Що це за руки?
  • Що ще може бути золотим?
  1. Дидактична гра « Назви професію».

Потрібно запропонувати дітям назвати професії людей, руки яких зображені на малюнках.

  1. Дидактична гра « Хто, що робить?»

Діти утворюють дієслова від іменників, називають професії. Можна запропонувати дітям назвати, хто що робить.

Наприклад: лікар лікує, перукар робить зачіски. І т.д.

  1. Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM
  2. Дидактична гра « Де я був?»

Потрібно спонукати дітей знаходити відповіді на запитання.

  • Я бачила гребінець. Де я була? ( У перукарні).
  • Я бачила багато ліків. Де я була? ( У лікарні, аптеці). І т.д.
  1. Читання вірша.

Знають це добре дітки-малята:

У світі професій дуже багато.

Всі вони гарні, всі вони різні,

Всі для малих і дорослих потрібні.

І машиніст, той, що потяг веде,

І будівельник, що стіни кладе.

Лікар, лісник, перукар, продавець –

Кожен – то доброї справи знавець.

Кожен працює – так здавна велося,

Щоб усім людям та й гпрно жилося.

  1. Підсумок.

Потрібно запропонувати дітям скласти розповідь « Моя майбутня професія»  – про те, ким вони бажають стати.

2 Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

 Вивчити з дітками віршик про вишиванку

Вишиванка – символ України,

Кожної великої родини,

Нашої історії та мови

Залюбки вдягаємо її знову.

 

16.05.2022

Вихователь:   Литвин А.М.

1 Заняття  інтегроване  Мовлення дитини / Дитина в природному довкіллі»

Тема: « Маленькі помічники»

Мета: удосконалювати уміння складати невеликі розповіді з власного досвіду ( за допомогою запитань дорослого), правильно будувати речення, вживати іменники з прийменниками; стимулювати дітей супроводжувати свої дії відповідними словесними поясненнями; розвивати мовлення, увагу; виховувати охайність, працьовитість.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням кімнат, іграшки, коробки для іграшок.

Хід заняття.

  • Поглянь, хто це прийшов до нас у гості? ( Сонячний зайчик) карт 1.

  • Чому його назвали сонячним? ( Він – від сонечка)
  • А як він до нас потрапив? ( Через вікно)
  • Чому сонечко і сонячний зайчик можуть потрапити через вікно? Розкажи, яке вікно? ( зі скла, прозоре, чисте)
  • Так, вікна у нас чисті. А хто їх помив? ( Мама, бабуся)
  • Подивися на ці предмети і скажи, що допомагає їй у праці?

(Серед різних предметів дитина відбирає знаряддя праці мами та бабусі і називають їх).  Карт 2.

  • Сонячний зайчик пропонує пограти в гру « Що роблять цим предметом? « Для цього треба правильно скласти речення.

 

Гра « Що роблять цим предметом» карт 3.

Дорослий показує знаряддя праці . Діти складають речення.

«Лінійкою вимірюють довжину», « Пилкою розпилюють дерево».

  • Давайте розкажемо сонячному зайчикові , як працює наша мама та бабуся.
  • Як звати маму, бабусю?
  • Що вона робить?
  • Як стає у нас в кімнаті після її роботи?
  • Як стає у нас у дворі після її роботи?

(Діти складають розповідь із 2-3 речень.)

  • Давайте тепер пограємось із зайчиком.

 

Дидактична гра « На свої місця»

Діти кладуть усі речі на свої місця і називають, що і куди поклали: взуття на підставку, одяг у шафу, іграшки на полиці ,тощо.

  • Сонячний зайчик хоче погратися на дворі, у весняний сонячний день.
  • А , що потрібно вдягати на вулицю?

 

Дидактична гра « Вдягнемося на прогулянку»

Діти обирають із запропонованого одягу той який вдягають у весняну сонячну погоду. Карт 4.

  • Сонячному зайчикові час вертатися додому. Він хоче з тобою попрощатися (прощається із зайчиком).

 

 

13.05.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: “Веселі помічники”

Мета: закріпити вміння ловити та кидати м`яч обома руками від грудей,та лазити по драбинці; розвивати увагу та спритність.

Матеріал та обладнання: м`яч.

2. Заняття Образотворча майстерня (ліплення):

Тема: “Допоможемо матусі приготувати торта”

Мета: вчити дітей передавати характерні особливості зображувальних об′єктів; розвивати вмінні працювати з пластиліном, спостережливість;

формувати вміння співвідносити ціле і його частину; виховувати самостійність та акуратність у процесі ліплення.

Матеріал та обладнання: дощечка, пластилін, стека, вологі серветки.

Хід заняття

1. Розглядання зображення «День народження».

Запитання: Що зображено на малюнку?Кого вітають дітки? Що стоїть на столі? А коли в тебе день народження?

2. Мотивація.

До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий? (Торт)

Дітки, а ви знали, що сьогодні у Мишка ,іграшкового ведмедика, день народження? Давайте разом з вами влаштуємо свято,  допоможемо матусі приготувати смачний торт і привітати нашого Мишка.

3. Трудова діяльність дітей. (Колір пластиліну обираєте за бажанням).

    

4. Підсумок.

12.05.2022 р.

Вихователь: Слэсар Н.В.

1. Заняття Дитина в соціумі

Тема: “Домашні улюбленці”

Мета: закріпити вміння дітей розпізнавати котячу родину за зовнішніми ознаками; продовжувати вчити відгадувати загадки; ознайомити дітей з інформацією про те, що кішки – друзі людини, вони дуже люблять гратися, бігати, ласувати молочком.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням котячої родини, загадки.

Хід заняття

1. Ігровий момент – діти відгадують загадки. 

  

Шерсть гладенька
І м’якенька
Спинка гнеться,
Хвостик в’ється –
Тільки лапки
Цап – арапки ! (Котик)

Хто пухнасту шубку має,
Лапкою її вмиває,
Мишка страх кого боїться?
Здогадались, хто це? (Кицька)

Я вмію чисто митися
Не водою – язичком.
І часто мені сниться
Тарілка з молочком! (Кішка)

 

2.Розглядання ілюстрації  із зображенням  котячої родини.

Запитання: Хто зображений на ілюстраціях? Хто найбільший? Хто найменший?Що є у кота?  Який він? Що вміє робити кошеня?

3. Скласти розповідь про свого котика чи кішку. Дорослий допомагає, ставлячи запитання: Як зовуть твого котика? Він великий чи маленький?Чим ти його годуєш? Що він полюбляє робити.

4. Підсумок.

2. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп

  1. Прослухати дитячі пісні. https://www.youtube.com/watch?v=9bJUYE0NTS8

 

11.05.2022 р.

Вихователь: Слэсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема:”Мурчик фізкультурник”

Мета: закріпити вміння ходити по колоді та підлізати під дугою; виховувати бажання займатися спортом.

2. Заняття Дитина  в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: «Геометричні фігури. Орієнтування в часі.»

Мета: продовжити вчити дітей розрізняти й називати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник; закріпити вміння орієнтуватися у часі, правильно вживаючи слова спочатку, потім; вправляти в порядковій лічбі в межах 3; формувати вміння розрізняти й правильно називати частини доби: ранок,день, вечір,ніч;

Матеріал та обладнання: уривок казки колобок, ілюстрації до казки, ілюстрації з частинами доби.

Хід заняття

1. Гра «Колобок»

На початку необхідно пригадати казку «Колобок»

Дорослий демонструє ілюстрації до казки .

Запитання:герої якої казки зображені на малюнку? Що у казці було спочатку? Що сталося потім? Кого першого зустрів колобок? Кого – другого ? Третього? З ким Колобок зустрівся наприкінці казки?

2. Гра «Склади казку»

 

Дитина отримує вирізані із паперу геометричні фігури (квадрат, коло, трикутник, зелений квадрат,синій трикутник,жовтий круг, два сірі круги – маленький і трохи більшого розміру ). Дитина розглядає геометричні фігури та називає їх.

Де жив колобок? (У будиночку.)

Запропонувати побудувати будиночок для Колобка.

Запитання: З яких геом.. фігур  можна побудувати будиночок? Яка геометрична фігура схожа на Колобка? Кого він зустрів спочатку? Якою фігурою ми покажемо зайця? Якою фігурою покажемо вовка? Чому?  Кого Колобок зустрів після вовка? Якою фігурою покажемо ведмедика? Якою фігурою можна позначити лисицю?

3. Гра «Що спочатку, а що потім?»

Перед дитиною картинки з різними частинами доби.

Запитання: Що на них зображено? З чого починається день? Що робить сонечко вранці?  Де воно перебуває в день? Що робить сонечко ввечері? Коли сонечко ховається?

 

4. Підсумок.

10.05.2022 р.

Вихователь: Слэсар Н.В.

1. Заняття Інтегроване заняття Мовлення дитини / Дитина  в природному довкіллі

Тема:«Спостереження за кішкою»

Мета: закріпити вміння дітей розпізнавати кішку за зовнішніми ознаками; формувати навички вимовляти звуконаслідування; продовжувати вчити відповідати на запитання; розвивати увагу, спостережливість, мислення уміння декламувати невеличкі віршики.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням дитинчат кішки.

Хід заняття

1. Читання загадки.

Зубатий, волохатий,
Як їсти починає –
Муркає-співає. (Кішка)

2. Розглядання кішки.

Запитання до малюнку(якщо в дома є кішка чи кіт можна залучити їх до заняття):Якого кольору в неї очі? Який у неї хвостик? Чим умивається? Якого кольору шерсть? Що є у кішки на голові? А що любить їсти кішечка?

3. Мовленнєва гра. «Поклич кошеня». Дорослий пропонує  дитині перетворитися на кішечку і покликати маленьких кошенят. Діти наслідують кішку, вимовляючи «няв-няв» голосно і тихо.

4. Дидактична гра «Нагодуй кошенят».

На малюнку зображена їжа для кошенят і не тільки їх. Дитина має показати, що саме їдять котики, чому.

5.Читання вірша про мову котиків.

“МУРМУРНЯВСЬКА МОВА”
Я цікаву мову знаю.
– А яку? – спитаєш ти.
Ту, що нею розмовляють
В цілім світі всі коти.

Не японська, не іспанська,
Мова дуже ця проста.
Дуже гарна мурмурнявська
Мова нашого кота.

«Няв» – це значить «хочу їсти»,
«Няв-няв-няв» – «іду гулять»,
«Мур» – «на ручки хочу сісти».
«Мур-мур-мур» – «лягаю спать».

Щоб несли коти і киці
Радість, затишок у дім,
Мурмурнявську мову вчити
Треба змалку нам усім.
Є. Сталкіна

Спробувати разом з дитиною поговорити мовою котиків.

6. Підсумок.

09.05.2022 р.

Вихователь: Слэсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: “Котик Мурчик – спортсмен”

Мета: закріпити вміння кидати м`яча із – за голови та підстрибувати вгору на обох ногах; розвивати спритність та швидкість.

Матеріал та обладнання: м`яч

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворче мистецтво (аплікація)

Тема: “Килимок для котика”

Мета: збагачувати досвід дітей знаннями про призначення предметів домашнього вжитку; закріпити назви кольорів; розвивати естетичний смак, вміння сприймати предмети в цілому.

Матеріал та обладнання: клейоночка, кольоровий папір, клей, ножиці.

Хід заняття

  1. Колір паперу обираєте за бажанням.


08.05.2020 р.

1. Заняття Дитина в соціумі

Тема: “На пташиному дворі”

Мета: формувати в дітей уявлення про свійських птахів: де живуть, чим харчуються,як «говорять»; вчити помічати поведінку свійських птахів; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням свійських птахів.

Хід заняття

1. Ігровий момент – діти згадують казку курочка Ряба. Дорослий починає, а дитина має продовжити. Наприклад: «жили собі…(дід і баба). І була у них…(курочка Ряба). Знесла курочка…(яєчко). Яєчко не просте, а …(золоте)»і т.д.

2. Гра «В гості до бабусі»

Рано-вранці у селі, на бабусинім дворі

Прокидаються усі: і тварини, і птахи,

І великі, і малі. Півник голосно співає,

Все подвір’я сповіщає:

«Прокидатися пора, Доброго усім вам дня!»

Разом з ним усі вставали: Потягались, пострибали.

Мама-курка у садочку Кличе донечок й синочків

«Йдіть сюди, мої курчата,

Будем зернятко шукати».

Качка з каченятами Весело живуть,

З самого раненьку до ріки ідуть.

Каченята — молодці — всі  хоробрії пловці.

Разом всі пірнають, качку забавляють.

Качка крякає: кря-кря!

Як люблю водичку я.

Ось індичка та індик Весело белькочуть

Та маленьких індичат По подвір’ю водять.

Ще живуть в бабусі

Веселії гуси.

Гуси гучно ґелґочуть,

Може, їсти вони хочуть?  Л. Діб, В. Новікова

  

3. Гра «Хто як кричить». Дорослий демонструє зображення свійської птиці, а дитина має відтворити  її «розмову» та імітувати рухи.

4. Гра «Знайди маму».

 

На малюнку зображені дорослі та діти свійських птахів, дитина повинна вказати де чиє дитя.

5. Підсумок.

2. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп

1. Повторити пісні про матусю.

05.05.2022

Вихователь:  Литвин А.М.

1 Заняття  Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: « Кількісна та порядкова лічба. Орієнтування у просторі

Мета: продовжити вправляти дітей в умінні розрізняти й називати геометричні фігури, визначати форму предметів на основі порівняння її з геометричними фігурами; закріпити знання про частини доби; виховувати інтерес до заняття з математики

Матеріал та обладнання: набір кубиків і куль, ілюстрації із зображенням дня.

Хід заняття

  1. Гра на повторення « Назви фігуру»

Дорослий демонструє геометричну фігуру ( квадрат, коло, трикутник, куб) дитина має її вірно назвати. ( повторити 2-3 рази, міняючи послідовність фігур). ( картинки 1,2,3,4)

     

 

  1. Гра « Де, що лежить?» ( карт 5)

 

 

Дитина отримує вирізані із паперу геометричні фігури ( квадрат, коло, трикутник), на малюнку зображено послідовність розташування геометричних фігур. Дитина має викласти їх в тій послідовності як на малюнку. Потім дитина розповідає як вона це зробила.

Наприклад: першим я поклав трикутник у нього три кути, другим – круг, у нього немає кутів, третім -квадрат, у нього чотири кути.

  1. Гра « День-ніч»

Перед дитиною лежать кубики та кульки. Дорослий просить піднімати вгору ручки коли вказує на картинку де зображений день, вечір, ранок ( коли світить сонечко) та піднімати вгору кубик коли на малюнку зображена ніч.     ( карт 6, 7,8)

 

Meadow with wildflowers under the bright sun. Summer landscape.

  1. Підсумок.

2 Заняття Дитина у світі культури Образотворче мистецтво (аплікація).

Тема: « Травичка для каченят»

 Мета: створювати у дітей інтерес до відтворюваного образу ; вчити їх намазувати клеєм тільки частину деталей- нижній край смужки; закріпити вміння дітей користуватися клеєм; розвивати уважність, пам’ять; виховувати інтерес до результату своєї роботи.

Матеріали та обладнання: галявина з каченям, смужки зеленого паперу з надрізаних у вигляді травички , клей, серветки.

Хід заняття

  1. Ігровий момент. До дітей у гості приходить каченя , воно сумне. Навколо багато травички, а у них на подвір’ї її не вистачає його братикам та сестричкам. Каченя просить дітей зробити на їх галявині багато травички. (карт 9)

  1. Мотивація : виконаймо прохання каченятинаклеймо травичку на його галявині. ( карт 10)

  1. Показ прийому виготовлення травички. Дорослий пояснює дітям , що клеєм слід намазувати тільки частину деталі. (Карт11)

  1. Процес виготовлення травички дітьми. Діти наклеюють травичку біля кожного каченяти , щоб воно могло вдосталь наїстися.
  2. Підсумок.

 

04.05.2022

Вихователь:  Литвин А.М.

1 Заняття  Дитина в соціумі

Тема: « На пташиному дворі»

Мета: формувати в дітей уявлення про свійських птахів: де живуть, чим живляться; вчити помічати поведінку свійських птахів; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Матеріал: ілюстрації із зображенням свійських тварин.

Хід заняття

  1. Ігровий момент- діти згадують казку «Курочка Ряба». Дорослий починає, а дитина має продовжити. Наприклад: « Жили собі… (дід і баба). І була у них… ( курочка Ряба). Знесла курочка… (яєчко). Яєчко не просто, а …(золоте) і т.д. (карт 1.)

  1. Гра «В гості до бабусі»

Рано-вранці у селі, на бабусинім подвір’ї

Прокидаються усі: і тварини і птахи,

І великі, і малі. Півник голосно співає,

Все подвір’я сповіщає:

« Прокидатися пора, Доброго усім Вам дня!»

Разом з ним усі вставали: потягались, пострибали.

Мама-курка у садочку кличе донечок й синочків

«Йдіть сюди мої курчата,

Будемо зернятко шукати»

Качка з каченятами весело живуть,

З самого рання до ріки ідуть.

Каченята-молодці- всі хоробрії плавці.

Разом всі пірнають, качку забавляють.

Качка крякає: кря-кря!

Як люблю водичку я.

Ось індичка та індик весело белькочуть

Та маленьких індичат по подвір’ю водять.

Ще живуть в бабусі веселії гуси.

Гуси гучно гелгочуть,

Може, їсти вони хочуть? Л. Діб, В. Новікова( карт 2,3,4)

      

 

 

  1. Гра « Хто як кричить?» Дорослий демонструє зображення свійської птиці, а дитина має відтворити її «розмову» та імітувати рухи. (карт 5,6,7)

 

                  

 

 

  1. Гра « Знайди маму» (карт 8)

 

На малюнку зображені дорослі та діти свійських птахів, дитина повинна вказати де чиє дитя.

  1. Підсумок.

 

 

  1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

Повторити пісні про матусю.

 

03.05.2022

Вихователь:  Литвин А.М

1 Заняття  Мовлення дитини

Тема: « День народження Жульки»

Мета: активізувати в мовленні слова – назви тварин, учити вживати узагальнюючі: іграшки, тварини; вчити складати розповіді за серією сюжетних картинок за допомогою дорослого; вчити вживати слова ввічливості; розвивати увагу, мовлення, мислення; виховувати дружні стосунки.

Матеріал: іграшка або зображення тварин ( кота, собаки, свині, кішки, півника, курочки, кози ), серія сюжетних картинок із зображенням святкування дня народження.

Хід заняття.

  1. Ігровий момент. Сьогодні в собачки Жульки день народження. Він хоче запросити до себе своїх друзів. Відгадай, хто до нього прийде в гості.
  2. Загадки.

Хто з хвостиком і вушками?

У кого лапки з подушками?

Як ступа – ніхто не чує.

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від …(Кішки)

Гавкає, кусає, а в дім не пускає (Собака)

Не князівської породи,

А ходить в короні,

Не їздець, а зі шпорами,

Не сторож, а рано будить (Півень) картинка 1,2

3.Звуконаслідування тварин. Друзі приготували для собачки пісеньки. Як говорить собачка? ( кішка, свинка і т.д.). картинка 3

 

  1. Демонстрації серії картинок « День народження» . Складання розповіді за картинками. Картинка

 

  1. Дидактична гра « Кого не стало?

Мурчик і його друзі дуже люблять гратися у схованки і пропонують погратися з ним. Дорослий виставляє іграшки і пропонує дитині запам’ятати їх. Потім прибирає одну, дитина має назвати, кого не стало.

  1. Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

Повторити пісеньки про весну.

 

02.05.2022

Вихователь:  Литвин А.М.

1 Заняття  Мовлення дитини

Тема: « Галасливе птаство»

Мета: продовжувати знайомити дітей зі свійськими птахами, їхніми повадками та способом живлення; розвивати логічне мислення; збагачувати словник дітей словами – назвами свійських птахів та їхніх дитинчат; виховувати інтерес та любов до тварин, прагнення піклуватись про них.

 

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням свійських птахів.

 

Хід заняття.

  1. Прослуховування пісеньки « Жили у бабусі два веселих гуся»

 

 

  1. Бесіда про свійських птахів.

 

 

3.Дидактична гра « Батьки та їх дитинчата». Дорослий називає дорослу особу, а дитина має назвати її дитинча. Наприклад:

Півень та курка – курча;

Гуска та гусак – гусеня;

Качур та качка – каченя.

 

 

 

4.Дидактична гра « Нагодуй пташку»

На малюнку зображена їжа свійських птахів і не тільки їх. Дитина має показати, що саме їдять свійські птахи, чому?

 

 

5.Підсумок.

 

 

 

 

 

  1. Заняття Здоровя та фізичний розвиток

Тема: « В гості до малят завітав веселий гусак»

 

Мета: вчити стрибати через високий предмет з місця; розвивати спритність та швидкість, уміння бігати в різних напрямах, орієнтуватися у просторі.

 

Матеріал та обладнання: куби різної висоти ( кубики).

 

 

 

 

3 Заняття Дитина у природному довкіллі.

 

Тема: «Квітучі дерева»

 

Мета:  продовжувати знайомити дітей із живою природою; уточнити та поглибити уявлення дітей про дерева; вчити дітей визначати та називати характерні зовнішні ознаки дерев ( стовбур, крона, листя, квіти); виховувати вміння дітей помічати зміни в природі, любов до весняної природи.

Матеріал та обладнання: ілюстрації із зображенням квітучих дерев.

Хід заняття.

1.Читання вірша А. Качана «Абрикоса».

 

Вже півень на воротях

Кричить «Ку-ку-рі-ку!

Розквітла абрикоса

У нашому садку»

 

Навколо абрикоси

Під музику бджоли

Взялися ми за руки

І пісню завели.

 

2.Розглядання ілюстрацій із зображенням квітучих дерев та бесіди за їх змістом.

 

Free picture (Aroma of flowering tree) from https://torange.biz/aroma-flowering-tree-24495

 

Запитання: Що зображено на ілюстраціях? Що з’явилося на гілочках дерев? А чи є на гілочках листочки? Якого кольору квіточки?

 

3.Дидактична гра « Будова дерева»

 

 

4.Підсумок.

 

 

 

29.04. 2022 р. 

Вихователь: Слєсар Н.В.

1.Заняття Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп

Повторити пісеньку  «А у нас бабусенька».

2. Заняття Дитина у світі культури. Образотворча діяльність (малювання)

Тема“Небезпечна цукерка”

Мета: вчити дітей зображувати предмет, який складається з прямокутної та трикутної форми; розвивати увагу,спостережливість; розвивати акуратність у роботі.

Матеріал та обладнання: аркуш паперу ½ А4, пензлик, фарби.

Хід заняття

1. Ігровий момент. Загадування загадки.

В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка)

Запитання: Хто любить їсти цукерки? А чи корисні цукерки? Чому? А коли цукерка буває небезпечною? Як потрібно поводитись коли незнайомець пропонує на вулиці тобі цукерку? Чому це небезпечно?

2.Мотивація. Запропонувати намалювати для своїх друзів цукерку.

3. Розглядання зразків намальованих цукерок.

 

4. Малювання цукерки за зразком .

5. Підсумок.

 

27.04.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Дитина в соціумі

Тема: «Сірники – не іграшка»

Мета: ознайомити дітей з правилами пожежної безпеки; закріпити поняття «Сірники – не іграшка»; ознайомити з пожежною частиною; розвивати зв’язне мовлення; виховувати слухняність.

Матеріали та обладнання: лялька хлопчик Іванко, сірники, картинка із зображенням: лісу, хатинки, кішки; жук, червона пожежна машина.

Хід заняття

1. Розповідь дорослого про хлопчика Іванка.

Хлопчик Іванко був дуже слухняним, ніколи не пустував. Мама дозволила йому погратися на майданчику самому. І раптом він побачив, що в траві блищить маленький золотаво – зелений жучок. Його очі відсвічували вогниками.

Раптом жучок заговорив: «Ой, хлопчику, візьми мене, у мене поранене крильце, я не можу літати. Іванко взяв жучка, той дуже тремтів. Жучок дуже змерз, адже вранці холодно. Його сестрички й братики ще восени заховались у сухе листя, залізли в щілини дерев і там заснули на всю зиму. А жучок зимував на самоті. Він попросив хлопчика віднести його до лісу.

Запитання за змістом.

2. Продовження розповіді.

Дійшовши до лісу Іванко побачив на галявині хатинку. Зазирнувши в неї Іванко побачив кицьку, яка лагідно муркотіла, згорнувшись у клубочок, і солодко спала. Але в будинку було сиро, холодно, а на печі лежали сірники. Іванко, звичайно знав, що сірниками гратися не можна, але він вирішив, що один раз одного сірника запалити можна, адже це для жучка. Іванкові дуже хотілось зігріти його. Назбиравши сміття, паперу, гілочок, Іванко підпалив купу, і вона спалахнула. Ураз язики полум’я, звиваючись, підстрибнули і побігли вгору по занавісках, по меблях. І кімната наповнилась димом. Стало важко дихати. Раптом прокинулась кицька і голосно занявчала.

3. Читання вірша «Кицькин дім»

Тілі – бім! Тілі – бім!

Загорівся кицькин дім,

Загорівся кицькин дім,

Валить з нього дим стовпом!

Кицька вискочила,

Очі витріщила.

Біжить півник із цебром,

Заливає кицькин дім.

А конячка з ліхтарем,

А собачка з помелом,

Сірий зайчик із листком.

Раз, раз, раз вогонь погас!

 

4. Розглядання пожежної машини і розповідь про неї.

На ній – вогнегасники, довгі шланги, велика драбина. Пожежна машина червоного кольору тому,  що вона мусить дуже швидко дістатися до місця пожежі. Як це можна зробити швидко, коли на вулицях багато машин і пішоходів? Для цього необхідно, щоб вона була помітною, щоб її було видно з великої відстані. Помітивши її ще здалеку, водії інших машин і пішоходи поступаються їй дорогою. А червоний колір – найпомітніший.

 

 Запитання до дітей. Чи можна жити без сірників? Чому дітям неможна брати сірники? Яка пригода сталася з Іванком? Хто допоміг йому в біді? Чому пожежна машина червоного кольору? Хто гасить вогонь? Чому потрібно поступатися дорогою пожежній машині?

5. Підсумок заняття. Чому дітям ніколи не можна брати сірники?

2. Заняття Дитина в світі культури. Музичний калейдоскоп.

Вивчити пісеньку про квіти

26.04.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: “Прогулянка до річки – невелички”

Мета: закріпити вміння ходити високо піднімаючи ноги, переступаючи перешкоди; закріпити вміння стрибати на одній нозі.

Матеріал та обладнання: кубики висотою 20 – 25см.(можна замінити іграшками)

2. Заняття Дитина  в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: «Куб. Величина предметів.»

Мета: ознайомити дітей з фігурою куб; закріпити вміння дітей визначати величину предметів (великий,маленький); вчити порівнювати предмети за величиною, розрізняти кулю й куб, застосовуючи прийоми обстеження дотиково – руховим і зоровим способом; вправляти в порядковій лічбі в межах 3.

Матеріал та обладнання: картинка куля, куб; три куби різного кольору.

Хід заняття

1. Знайомство з кубом.

Дорослий демонструє фігуру куб і розповідає про нього. Ця фігура називається кубом. У нього є кути і сторони, тому він не хитається і міцно стоїть. Як ви думаєте, чи  можна побудувати будинок із куба? Чому?

Дорослий демонструє кубики різного кольору та розміру. Які вони?Для кого ми можемо побудувати будинок з маленьких кубиків? А з великих?

Запропонувати дитині побудувати будинок з кубиків.

2. Гра «Прокоти»

Дитина отримує куб та кулю, дорослий будує ворота, і пропонує дитині прокотити їх у ворота. Яка геометрична фігура добре прокотилася? Чому?

3. Гра «Розтав по порядку»

Перед дитиною три куби різного кольору. Дорослий просить назвати який куб стоїть першим, другим, третім(куби можна поміняти місцями і повторити вправу знову).

4. Підсумок.

25.04.2022 р.

Вихователь: Слєсар Н.В.

1. Заняття Мовлення дитини

Тема: «Вулиця»

Мета: формувати уявлення дітей про елементарні правила безпечної поведінки на вулиці; вчити будувати речення, відповідати на запитання вихователя на задану тему та описувати вулицю; вдосконалювати зв’язне мовлення, артикуляцію; збагачувати словниковий запас дітей словами: вулиця, дорога, легкові та вантажні автомобілі.

Матеріали та обладнання: ілюстрації на тему «Вулиця»

Хід заняття

1. Розглядання ілюстрацій на тему «Вулиця».

Бесіда за змістом ілюстрації. Що розташовується на вулиці? Які будинки? Де їдуть машини? Який ще транспорт іде на дорозі? Що перевозять машини? На який сигнал світлофора можуть їхати машини? Де йдуть люди – пішоходи? Чому не можна ходити по проїзній частині?

2. Запропонувати дітям скласти розповідь за картиною «Вулиця» або розповісти, що розташовується на вулиці, де вони мешкають.

Приклад розповіді. «Я живу на вулиці, яка розташована біля дитячого садка. На моїй вулиці багато великих і маленьких будинків. Біля будинків посаджено багато квітів і дерев. На вулиці є магазин, ігровий майданчик. По вулиці їздять машини, які перевозять людей та вантажі. Я люблю свою вулицю.

3. Фізкультхвилинка «Ми втомились»

Щось втомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки вбоки.

І зроби чотири скоки.

Ось так, ось так, ось так!

Плесніть у долоньки раз,

Й за роботу! Все гаразд!

4. Дидактична гра «Світлофор Моргайчик»

Діти разом з дорослими пригадують, які сигнали має світлофор. Що означають його кольори? Діти перетворюються на шоферів імітуючи ізду на автомобілі, а дорослі виконують роль світлофора. Показуючи відповідні кольори, дорослі слідкують щоб діти (водії) не порушували правила дорожнього рухи.

5. Підсумок заняття. Хто може рухатися по дорозі? Де повинні ходити пішоходи.

2. Заняття Дитина в природному довкіллі

Тема: «Таблетки та вітаміни»

Мета: формувати знання дітей про корисні овочі та фрукти; дати уявлення, що ліки – не іграшка для дітей і шо багато хвороб можна лікувати за допомогою вітамінів, які містяться в овочах та фруктах; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, виявляти співчуття до хворих, уміння надавати їм допомогу.

Матеріали та обладнання: лялька в ліжку, картинки із зображенням овочів та фруктів.

Хід заняття

1. Ігрова ситуація – у ліжку лежить лялька. Вона голосно кашляє, бо застудилася.

2. Дидактична гра «Лялька захворіла».

Наша лялька захворіла. Що потрібно робити? Як їх допомогти? Кого необхідно викликати?

Для того, щоб лялька одужала їй потрібен постільний режим і обов’язково вітаміни.

3. Відгадування загадок про овочі та фрукти.

Солодке та духмяне,                                          Лист різний із оксамита,

Рум’яне і хрустке.                                              Соком ягідка налита.

А ну, скажіть, малята                                         А для хворої дитини

То що ж воно таке?                                            Кращі ліки – чай з …

Яблуко                                                                       Малини

 

Сидить бабуся                                                     Цього фрукта по шматку

Не в одному кожусі,                                           В чай додам я для смаку.

Хто її роздягає,                                                    Запашистий та кисленький,

Той сльози проливає.                                          Наче сонечко жовтенький

Цибуля                                                                          Лимон

 

Помаранчева і гарна,

У землі сиджу не марно:

соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину

Хай корисну з’їсть …

Морквину

    

4. Фізкультхвилинка «Квасимо капусту» (діти виконують рухи відповідно до слів тексту).

Ми капусту шаткували!

Солі в неї ми поклали!

Ми капусту м’яли, дерли!

Смачну моркву туди терли!

5. Дидактична гра «Де живуть вітаміни»

Дорослі пропонують дітям лікувати ляльку не пігулками, а вітамінами. Для цього потрібно обрати тільки картинки із зображенням овочів, фруктів, у яких «живуть» вітаміни.

6. Підсумок заняття. Гра «Відгадай на смак». Діти з заплющеними очима куштують на смак овочі та фрукти (запропоновані дорослими) відгадують, що це, а потім називають: це овоч чи фрукт.

22.04.2022

Середня  група « Сонечко»

Вихователь Литвин А. М.

  1.  1.Дитина у світі культури. Образотворча майстерня ( малювання).

Тема: « Сімя сонечка»

Мета: вчити дітей малювати враження від почутого й побаченого, використовуючи різні техніки та матеріали; розвивати творчу уяву; виховувати вміння доводити справу до кінця.

Обладнання: картон темного кольору, серветки, запис музичних творів групи « Зодіак», олівці.

Хід заняття.

  1. Ігровий момент – слухання музики.

– Що вам нагадує ця музика?

Що таке сонце?

Як називаються діти сонця?

  1. Мотивація: запропонувати за уявою та мріями відобразити сім’ю нашого сонця в космічному просторі. ( картинка 1)
  2. Показати прийоми малювання олівцями.
  3. Самостійна робота дітей під музичний супровід.
  4. Підсумок- обговорення готових композицій.

 

  1. Здоровя та фізичний розвиток

Тема: « Весняна прогулянка»

Мета: закріпити вміння підлізати під шнуром та навички ходьби по кімнаті з переступанням через предмети; розвивати окомір та координацію рухів.

Обладнання: шнур, м’ячі.

Хід заняття.

  1. Вступна частина.
  • Ходьба зі зміною темпу.
  • Ходьба з підніманням високо ніг.
  • Біг у середньому темпі.
  1. Основна частина.

Підлізання під шнуром. Ходьба по кімнаті. ( картинка 2)

  1. Заключна частина.

Ходьба у повільному темпі на носках.

( картинка 3)

 

21.04.2022

Середня  група « Сонечко»

Вихователь Литвин А. М.

  1. Дитина в сенсорно-пізнавальному розвитку.

Тема: «Об’ємні фігури. Кількісна і порядкова лічба».

Мета: вчити розрізняти об’ємні  фігури; закріпити порядкову і кількісну лічбу; виховувати позитивне ставлення до занять.

Обладнання: об’ємні  геометричні фігури:( куб, циліндр, куля);  плоскі : (квадрат, круг, прямокутник, трикутник).

Хід заняття.

  1. Гра «Відгадай і назви». Потрібно відгадати та назвати де об’ємні, а де плоскі фігури.
  • Як ви гадаєте яку фігуру легше сховати?
  • Чому?
  • Скільки об’ємних фігур?
  • Скільки плоских?
  1. Фізкультхвилинка ( відео 1).
  2. Гра « Впізнай фігуру»

Потрібно у кімнаті знайти предмети, які за формою нагадують кулю та квадрат.

  1. Підсумок.
  • З якими фігурами ми сьогодні познайомилися?
  • Як відрізнити об’ємну фігуру від плоскої?

 

 

  1. Дитина у світі культури ( Аплікація)

Тема: « Зірки й комети»

Мета: викликати інтерес до створення картини із зірками й кометами; ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення; розвивати чуття форми й композиції; виховувати навички наклеювання.

Обладнання: ілюстрація «Нічне небо», клей, заготовки, клейонка, серветки, фольга.

Хід заняття.

  1. Ігровий момент – розгляд ілюстрації «Нічне небо». ( картинка 1).
  2. Мотивація: запропонувати дітям уявити себе майстрами та виготовити картину « Зірки й комети».
  3. Демонстрація і пояснення процесу послідовності роботи. ( відео 1).
  4. Індивідуальна допомога під час створення картини.
  5. Підсумок. Показ готової картини.

 

20.04.2022

Середня група « Сонечко»

Вихователь Литвин Алла Миколаївна

  1. Дитина в соціумі.

Тема: « Сім’я Сонця»

Мета: формувати у дітей уявлення про Всесвіт та планету Земля; дати знання про умови існування на Землі, про мешканців, які населяють нашу планету; розвивати мовлення; виховувати любов і бережливе ставлення до нашої планети.

Обладнання: ілюстрація космосу, руху Землі навколо Сонця.

Хід заняття.

  1. Вступна бесіда про Сонячну систему
  • Як називається наша планета?
  • Чому її називають дочкою Сонця?
  • Що таке Всесвіт або космос?
  1. Розглядання макету Землі.
  • Якої форми наша планета?
  • Чому вона з космосу схожа на блакитну кулю?

3.Фізкультхвилинка «З інопланетянами» https://www.youtube.com/watch?v=kqDrdh4nwAc

4.Підсумок. Читання вірша Л. Савчук « Наша планета Земля».

Наша планета – Земля

Щедра вона і багата.

Гори, ліси і поля –

Наша домівка, малята.

Сонечко рано встає,

День промінцями засвітить.

Все, що навколо – твоє,

Слід берегти і любити.

 

2.Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп.

Тема: « Слухання пісні « Планети»»

 

 

19.04.2022

Середня група « Сонечко»

Вихователь Литвин А.М.

1.Мовлення дитини

Тема: «Космічний політ»

Мета: розвивати мислення, мовлення; вдосконалювати вміння складати розповідь за картиною.

Обладнання: ілюстрації на тему «Космос»

Хід заняття.

 

 

  1. Читання вірша.

Ось послухайте, будь ласка,

Чарівну космічну казку:

Діти – мешканці Землі –

В космос вирішили йти.

Та не знали малюки,

Що летіти, а не йти.

Запитання:

  • Що є у космосі?
  • На якій планеті ми живемо?
  • А як можна потрапити в космос?
  1. Артикуляційна гімнастика «Ракета».
  • Як ракета збирається в політ? ( р-р-р-р-р-р-)
  • Як гуде її мотор? ( з-з-з-з-з-з)
  • Як вогонь вилітає з хвоста? ( ш-ш-ш-ш-)
  • Як ракета робить старт? ( ф-ф-ф-ф-ф)
  1. Складання розповіді « У космосі». Діти складають розповідь за допомогою ілюстрації.
  2. Підсумок. Читання вірша А. Савчук.

Наша планета -Земля,                      Все, що навколо твоє,

Щедра вона і багата,                         Слід берегти і любити.

Гори, ліси і поля,                                Пильно навколо дивись,

Наша домівка , малята.                     Оберігай кожну гілку.

Сонечко рано встає,                           Пісні у пташок учись,

День промінцями засвітить,               А працьовитість- в бджілки.

 

2.Дитина у світі культури. Музичний калейдоскоп

Пісня про планети https://www.youtube.com/watch?v=L_njUAfLvog

 

 

18.04.2022

Середня група « Сонечко»

Вихователь Литвин А.М.

1.Дитина у світі культури. (Літературна скринька)

Тема: «Переказ оповідання А.М’ястківського  « Кому світить сонечко»

Мета: дати знання про планети Сонячної системи, про Сонце як зорю, що освітлює всі планети; розвивати логічне мислення та пояснювальне мовлення; виховувати спостережливість.

Обладнання: предметні малюнки.

Хід заняття.

  1. Загадка

Воно потрібне для рослини,

Воно потрібне для тварини,

Воно потрібне для людини –

Без нього не прожити й днини.

 

  1. Дидактична гра « Кому потрібне сонце»

Використовуючи предметні малюнки,  діти розповідають, яким предметам потрібне сонце, а яким ні, і пояснюють, чому.

3.Бесіда: « Що таке сонце?»

– Це зоря  чи планета?

-Де воно розташовується?

-Як ви гадаєте, Сонце – гаряча чи холодна зоря?

  1. Читання оповідання А. М’ястківського « Кому світить сонечко»

– Куди йшла Наталя?

– Що вона помітила?

-Де перебувало сонечко?

  1. Підсумок заняття.

 

2.Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: « Подорож на весняну галявину»

Мета: вдосконалювати вміння стрибати в довжину з місця та ходити приставним кроком.

Обладнання: мотузка.

Хід заняття.

  1. Вступна частина.

-Ходьба зі зміною темпу.

– Ходьба на зовнішньому боці стопи.

– Ходьба.

Комплекс загальнорозвивальних вправ.

  • Перехресні зведення та розведення прямих рук перед собою:
  • Нахили тулуба в сторону:
  • Вигинання спини вгору, нахиляючи голову вперед:
  • Обертання рук вперед і назад:
  • Стрибки на обох ногах на місці, як м’ячики.
  1. Основна частина.

«Пограємося зі струмочком» – стрибки в довжину з місця.

  1. Заключна частина.

Ходьба з поступовим уповільненням темпу.

 

3.Дитина у природному довкіллі.

Тема: « Наша планета Земля»

Мета: дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; розвивати цікавість , мислення; виховувати бажання пізнавати нове.

Обладнання: предметні картинки про землю.

Хід заняття.

  1. Бесіда про планету Земля.

  • Як називається наша планета?
  • Як називаються мешканці Землі?
  • Яку форму має Земля, на що вона схожа?
  • Яке забарвлення Землі?
  1. Дидактична гра « Кольори Землі»

Потрібно запропонувати дітям розглянути, які кольори має Земля, та пояснити, що вони позначають.

  1. Підсумок.

-Вам подобається наша планета Земля?

-Чим саме?

  • Якби ви отримали пропозицію відлетіти з нашої планети Земля на іншу планету, чи погодилися ?
  • Чому?

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.