Річний звіт про діяльність закладу за 2021-2022 н.р.
Звіт директора (завідувача) ДНЗ №5 «Сніжок» Резник Л.І. про проведення роботи в 2021-2022 н. р. в закладі.
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №5 «Сніжок» здійснює свою діяльність з 1964 року. В 2013 році заклад був переміщений в приміщення початкової школи №7 та функціонує як окрема одиниця освітнього закладу в м. Конотоп. Знаходиться за адресою: м.Конотоп, Сумської обл., вул. І.Скоропадського, 62.
В ДНЗ на 01.09.2022 р. перебуває 80 дітей. Свої корективи внесла війна, тому деякі діти рахуються як переміщені і перебувають як в інших країнах, так і являються ВПО.
Заклад укомплектовано вихователями, технічним персоналом, працівниками кухні. Декілька років відсутній музичний керівник, заявка на цю вакансію подана до відділу кадрів управління освіти.
Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №5 «Сніжок» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних та законодавчих актів України: Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положення про дошкільний навчальний заклад», власний Статут, Базовий компонент дошкільної освіти України, Колективній угоді між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом.
Протягом 2021-2022 н. р. працював за програмою «Дитина», старша група працює за програмою підготовки дітей до школи «Впевнений старт», відповідно до Нової української школи, навчально-методичним посібникам, затвердженим Міністерством освіти і науки України.
Пріоритетним напрямком роботи дошкільного закладу є здоров’язбережувальний, куди входить і фізичний розвиток дітей, і екологія, яка є невід’ємною частиною збереження здоров’я дітей та спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти в Україні.
На протязі 2021-2022 н. р. вирішувались завдання:
- Робота з національно-патріотичного виховання дошкільників засобами художньої літератури.
- Здоров’яутворювальні технології в закладі дошкільної освіти.
- Формування екологічних уявлень у дошкільників: практика сьогодення та перспектива розвитку.
У 2021-2022 н. р. колектив закладу працював творчо та відповідально.
Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до нового навчального року, виконання вимог режиму в ДНЗ, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестуються. Проводились педради, семінари. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки. Педагоги закладу продовжують вивчення інноваційних технологій, які запроваджуються в практику.
Різноманітність та змістовність форми методичної роботи була спрямована на вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації та створення оптимальних умов для підвищення результативності навчально-виховного процесу. Згідно з планом роботи дошкільного закладу на 2021-2022 н. р. використовувались колективні (педради, відвідування занять, творчі майстерні педагогів, семінари-практикуми тощо) та індивідуальні (консультування, відвідування занять та інших заходів, самоосвіта тощо), форми методичної роботи з педагогічними кадрами. Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю. Тематика педагогічних рад відповідала ключовим завданням на навчальний рік.
В ході реалізації змісту методичної роботи в закладі в продовж року, згідно перспективного плану, три педагоги пройшли атестацію. Вихователям Сободі Н.М. та Гончаровій Т.І. булав встановлена категорія «спеціаліст ІІ категорії», вихователю Орел С.М. встановлена категорія «спеціаліст І категорії».
Як очно так і в системі онлайн педагоги відвідували методичні об’єднання міста різних категорій з наступним обговоренням на наради при завідуючій особистих вражень, отриманих рекомендацій.
Якість реалізації пріоритетних завдань ДНЗ вивчалася під час спостереження за освітньо-виховним процесом, бесід з дітьми, педагогами, під час тематичних перевірок. В зв’язку з військовими діями, окупацією, виїздом дітей за межі області, України моніторинг знань дітей не здійснювався.
Практичним психологом Лузан Н.М. протягом навчального року здійснювалась робота до головних завдань та методичної мети за трьома напрямками:
– адаптація дітей до умов ДНЗ;
– соціально-педагогічна готовність дітей до школи;
– рівень розвитку дітей.
Узагальнюючи результати роботи психологічної служби ДНЗ можна зробити висновок, що психологічне забезпечення відповідає належному рівню, але треба більше уваги звернути на розвиток творчих здібностей дітей та на нервово-психічний стан дітей в умовах війни.
У ДНЗ забезпечена варіативна складова через гурткову роботу на платній основі працював гурток хореографії (Заруба М.О.). Планувався відкритися логопедичний гурток, але війна змінила плани.
Працювали наступні гуртки:
- «LEGO в ДНЗ» (Вихователь Глазкова А.С.).
- «Юні математики» (Вихователь Орел С.М.).
- «Скарбничка паперових чудес» (Гончарова Т.І.).
- «Драмс Елайф» (Слєсар Н.В.).
- «Паростки доброти» за спадщиною В.О. Сухомлинського (Сизон О.В.).
- «Чарівна майстерня» (Пирлик С.М.).
Гуртковою роботою було охоплено до 70% дітей дошкільного віку. Дану форму роботи плануємо продовжити та розширити в наступному навчальному році.
Медико-профілактична робота здійснювалась відповідно до затвердженого плану. Медичний супровід дітей здійснює медична сестра старша Мозгова Л.В.
На належному рівні проводиться робота щодо організації харчування дітей ДНЗ та дотримання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах. З 1 січня 2022 р. згідно Постанови КМУ від 24.03.2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» організовано харчування дітей. Дошкільний заклад забезпечується продуктами харчування централізовано, відповідно до заявки. Завідувачем та медичною сестрою старшою здійснюється контроль за організацією харчування та фіксується в книгах контролю.
Педагогічним колективом ДНЗ систематично проводилась робота з батьками: батьківські збори, консультації тощо. Про роботу з дітьми інформували в групах Вайбер, Телеграм, на сайті дошкільного закладу. Батьківський колектив взяв участь в благоустрою майданчиків, квітників, території ДНЗ. Управлінням освіти в 2021-2022 н. р. зроблений капітальний ремонт овочевої кімнати харчоблоку, придбано холодильник, кухонний та столовий посуд, канцтовари, іграшки, спецодяг, миючі та дезінфікуючі засоби.
ДНЗ № 5 «Сніжок» підключено до Єдиної системи електронної реєстрації в ДНЗ та створено сайт закладу, що підняло авторитет перед батьківською громадою. Батьки отримали змогу дізнатися більш детальну інформацію про дитячий садок. Результати візуального огляду групових приміщень встановили, що вихователі встановили в групах необхідне середовище, облаштували куточки: розвивальних ігор та вправ; конструкторсько-будівельних ігор; самостійної художньої, театралізованої праці.
Ми працюємо в дуже складний час, час карантину, війни, і хоч на сьогодні є багато невирішених проблем, колектив ДНЗ поставив собі за мету у їх реалізації.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми та і в цілому в закладі велась систематично, цілеспрямовано, комплексно відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіта та освітніх програм «Дитина», «Впевнений старт». Аналіз роботи ДНЗ за 2021-2022 н. р. показав, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації, педагогічного колективу та батьківської громади позитивно вплинули на загальний процес та загальний розвиток дошкільників.
Роботу ДНЗ оцінено як таку, що велась на належному рівні. Річний план за минулий рік виконано.