Старша група “Капітошка”

02.09.2024 р.

Вихователь: Гончарова Т. І.

Заняття. 1. Дитина у світі культури. Літературна скринька.

Тема: «Вивчення вірша Л. Біленької «Український прапор»»

Мета: уточнити та збагатити уявлення дітей про рідну державу, її символи, державну мову;  закріпити вміння вживати в активному мовленні назву своєї країни та споріднені слова, відповідати на тематичні запитання; виховувати в дітях патріотизм: любов до своєї країни, гордість за свій народ.

Матеріали: відеозапис

Перегляньте відеоматеріал та вивчіть вірш за мнемо таблицями.

Молодці!!! У вас все вийшло

 

 

Заняття. 2. Дитина в природному довкіллі.

Тема: «Без верби та калини нема України»

Мета: ознайомлювати дітей з рослинами – оберегами  на українському подвір’ї: калиною – символом вірності, нескореності; вербою – символом рідної: домівки, близьких людей, закріпити та розширити знання про рослини та дерева даної місцевості, пояснити, яку користь приносять верба та калина людям, розвивати вміння бачити красу рідної землі, збагати словник дітей образними народними порівняннями, пов’язаними з природничою символікою, виховувати бережливе ставлення до об’єктів природи.

Матеріал:  грона калини, гілочки верби, вироби з верби або ілюстрації з їх зображеннями.

Хід заняття

  1. Ігровий момент

Входить дівчинка та вітається.  Пропонуємо дізнатись, як звати дівчинку.

Усі діти: А як тебе звати?

Дівчинка: Щоб дізнатись, як мене звати, треба загадку вам відгадати.

За хатою у садочку, у зеленому віночку

Та в червоних намистах стала пава молода.

І збігаються всі діти, щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен смик, та й укине на язик.

(Калина.)

  1. Розповідання легенди про калину.

 

  1. Бесіда за текстом
  • Як дівчина Калинка доглядала за рослиною, яку посадила вздовж шляху?
  • Яким став кущ, коли виріс? Що з’явилося на кущі, коли осипався цвіт? Як стали називати цей кущ? А хто з вас знає прислів’я, загадки про калину?
  1. Хоровод “Ой є в лісі калина”.

А тепер у коло станьмо та гарно про калину заспіваймо.

(Хоровод “Ой є в лісі калина”.)

( Після хороводу діти сідають.)

  1. Розглядання ілюстрації із зображеннями вербових котиків та верби.
  • Що це?

З особливою любов’ю народ опоетизував і вербу. Про вербу, нашу

скромну вербу, написано чимало. Навіть важко уявити українське село без верби.

Вербняком обсаджували дороги і городи, греблі й ставки, піщані пагорби та береги річок, левади чи видолинки, верболозом засаджувались плавні й болота.

Верба росла всюди. Густа крона верб захищала від пекучого сонця чи зливи, оберігала від заметів.

Розглядання виробів, які виготовлялися з верби (кошики, тарілки, меблі,

огорожі, сувеніри та ін.).

  1. Підсумок заняття
  • З якими народними символами України ми сьогодні познайомилися?

Хочу я, діти, щоб для вас, коли станете дорослими, дорогою була рідна домівка, щоб полюбили ви рідний край, його природу, народні звичаї, українську мову калинову. Щоб садили й доглядали калинові гаї, вербу, прикрашали нашу землю своїми руками. Дякуємо тобі, Калинко, за допомогу.

 

Заняття. 3. Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Спритні козачата»

Мета: закріпити комплекс вправ ранкової гімнастики «Козацькому роду нема переводу»; удосконалювати вміння долати перешкоди; виховувати у дітей сміливість, почуття патріотизму і колективізму, бажання бути здоровими і сильними.

Обладнання: відеоматеріали

Хід заняття:

І. Вступна частина

Перегляньте відео та виконайте комплекс вправ ранкової гімнастики «Козацькому роду нема переводу»

 

ІІ. Основна частина

Переглянути відео виконати основні рухи.

 

А тепер пограємось у гру…

 

ІІІ. Заключна частина:

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *