Різновікова група “Бджілки”

 

 

 

16.08.2024

Вихователь Орел С. М.

Дитина в соціумі

Тема: “Допоможемо ліснику”

 

Мета: удосконалити знання дітьми правил поведінки в лісі.
Поглибити знання дітей про ліс і професію лісника, надати нову інформацію про плакати-щити, що встановлюють біля лісу.
Вправляти дітей у складанні речення та висловлюванні своєї думки,
Сприяти можливості дітям емоційно реагувати на слово, текст, мелодію, ігри.
Вправляти дітей у створенні прикметників від іменників
Закріпити вміння дітей робити звуковий аналіз слів, розв’язуванні прикладів, орієнтуванні в просторі, діленні геометричних фігур на рівні частини і співвідношенні числа з цифрою.
Розвивати увагу дітей, логіко-математичне мислення, мову, пам’ять через використання пошуко – дослідницької діяльності.
Виховувати дружні почуття, бажання допомагати іншим, оберігати природу, цінити красу навколишнього світу, радіти своїм досягненням, відкриттям.
Виховувати інтерес до навчання, витримку у партнерських взаємозв’язках.

1. Психогімнастика «Дружба».
Дружать дерево с пташками,
Дружать вітряки з вітрами,
Дружать небо і земля,
Дружать люди: ти і я.
Другу ввічливо вклонись
І приємно посміхнись.
Вихователь ставить питання:
*Як поводяться друзі один з одним?
( разом грають, діляться іграшками, миряться, не ображають один одного)
*А якщо у друга біда, проблема?
( треба другу допомогти, втішити його, заспокоїти)
2. Мотивація навчальної діяльності: допомогти другу.
Вихователь пропонує розглянути конверт листа від лісничого, якого приніс листоноша.
• Що намалоьвано на конверті?
( тризуб, прапор, калина, соняшник)
• Що це за символи?
( це символи України)
Далі читає текст, (або пропонує дітям) листа нашого друга лісничого з українського лісогосподарства.
ТЕКСТ
«Дорогі діти! Я знаю, що ви друзі природи, захисники тваринірослин. Наш ліс у небезпеці! Він хворіє. Підкажіть способи порятунку мешканців лісу. Якщо ви виконаєте мої завдання, то краще зрозумієте, як і чим допомогти лісу. Ваша допомога принесе користь усім людям і лісовим мешканцям.»
Пропонуємо дітям за допомогою схем – піктограм пригадати правила поведінки у лісі
Дидактична гра: «Пам’ятка туристам»
Складаємо правила поведінки в лісі для відпочиваючих і туристів. Діти кожен по черзі розповідають правила.
А) Що можна робити в лісі:
– спокійно ходити по стежках,
– фотографувати, малювати,
– милуватися красою природи,
– допомагати тваринам, підгодовувати птахів.
– збирати гербарій, гриби, ягоди, горіхи,

Б) Чого не можна робити в лісі:
– не лякати тварин, не кричати, не вмикати гучно музику,
– не ламати дерев, не руйнувати мурашники, гнізда, грибниці,
– не палити вогнища,
– не ловити комах,
– не смітити.

Давайте згадаємо про професію лісника та його важливість в житті лісі

– Лісничий повідомив, що для туристів встановлюють щити, плакати, які нагадують, як треба берегти ліс. На цих плакатах пишуть заклики, прислів’я про ліс і про те, як його треба цінувати. Я пропоную відновити такий щит, який пошкодила негода.
Шкоду лісу завдають не тільки люди своїми неправильними вчинками, але й деякі явища природи роблять біду: валять дерева, забруднюють воду.
Фізхвилинка-масаж (повтор 2 раза)
«Прогноз погоди»
– зранку був дощ: крап, крап, крап.
( стукаємо пальчиками по спині)
– через годину падає град: тук, тук, тук.
( стукаємо кулачками)
– подув вітер, тайфун: бум, бум, бум.
( плескаємо долонями по спині)
– почався землетрус: бух, бух, грюк, грюк.
( трясемо за плечі товариша)
– сонечко всіх зігріло.
( погладити спокійно по спині)
Така погода зруйнувала щит і всі слова розлетілися по всьому лісу. Треба їх зібрати. Узнати, скільки було слів в реченні на цьому щиті, вам допоможе казка.
Текст казки.
Йшов зайчик лісом, побачив на дереві яблучко і зрадів. Ворона хотіла зірвати яблуко, та впустила. Під деревом пробігав їжак і підхопив яблуко на свої голки. Стали звіри сваритися за яблуко.
• хто допоміг звірятам розділити яблучко на рівні частини?
Ведмідь поділив яблуко на чотири частини.
Це перша підказка: в нашому реченні повинно бути чотири слова.
Щоб не забути, викладемо на дошці чотири рисочки.
Вправа: «Поділи геометричні фігури на рівні частини».
Лісові звірі запрошують нас допомогти поділити гостинці ( квадратні печива, овальні пироги і круглі короваї )
Дидактична гра «Знайди свою пару».
Матеріал: картки з цифрами від 1 до 10, картки з числовими фігурами ( різними тваринами)
Вправа. Що останеться?
Хід гри.
Питання. Які світлини залишаться, якщо не буде екзотичних тварин, домашніх тварин, грибів, квітів… Пари по черзі пояснюють свої відповіді.
В останній картці пари знаходимо слово «бережіть».
Завдання: покажіть на пальцях, скільки в слові складів.
Розміщуємо слово «бе-ре-жіть» на щиті.
В лісі багато озер різної геометричної форми. Які це озера за формою? Показую геометричні форми круг, трикутник, квадрат, прямокутник. Діти називають (озеро кругле, озеро квадратне, озеро трикутне…)
Непогода забруднила воду. Лісничий бачив слово під тим озером, яке саме чисте. У нас є проби води в пляшечках. Зробимо серіацію за кольором води від самої чистої до самої брудної. (на пляшках геометричні позначки , що позначають форму озера.) За позначкою знайшли озеро з самою чистою водою.Робота з карткою №3
«Прибираємо сміття у лісі».
Мета: Виявити вміння дітей орієнтуватися на аркуші паперу. Діти працюють з картками з зображенням посуду.
Завдання.
Знайти третє слово в посуді, що залишили туристи після непогоди.
Дівчата шукають посуд у верхньому куті праворуч.
Хлопці шукають предмет в нижньому куті ліворуч.
Перевіримо, чи вірно ми знайшли предмет? «В цьому предметі журавель пригощав лисицю».
Діти підходять до керамічного посуду і знаходять смужку паперу із словом «наше» в глечику.
Викладаємо слово на щиті.

Ну що давайте трішки порухаємось….

Робота з карткою №4
Знайти останнє слово під будівельним матеріалом.
Мета: впізнати геометричне тіло за загадкою.
У цього предмета дно , як у циліндра, а вгорі гостра верхівка, як у піраміди. (конус)
Матеріал: картки з намальованими геометричними тілами. Це будівельний матеріал, який треба вивезти на смітник із лісу.
Знаходимо під конусом слово «добро». Прибираємо ліс від сміття.
Читаємо речення на щиті «бережіть ліс-наше добро».
Ось так діти ми можемо зібрати з вами щит і допомогли лісничому. Я пропоную вам пригадати які істоти і предмети живуть у лісі і намалювати їх за допомогою мотузок і розказати про них.
Вправа. Викладання предметів із кольорових мотузок.
Під спокійну музику діти викладають ті об’єкти, які можна побачити в лісі: сонце, дерево, струмок, хмара, їжак, квіти, гриби, тварини, стежки, озера.
Все це – багатство лісу!
Хай живуть тут лось і білка,
І рудий хитрющий лис.
Ти живи, шуми гостинно,
Наш прекрасний дивний ліс!

 

Дитина в світі культури

(Музичний калейдоскоп)

Закріпити слова до пісні.

 

 

 

15/08/2024

Вихователь Орел С. М.

Мовлення дитини.

Літературна скринька

Тема : Переказ казки В.Сухомлинського «Сонце та сонечко»                       

Мета: викликати інтерес до творів В. Сухомлинського, систематизувати знання дітей про сонце, комаху-сонечко, продовжувати формувати навички переказування, виховувати цікавість до оточення.

  Хід заняття

Усім нам потрібне тепле сонечко. А яке сонечко?

Гра «Сонце яке?»

Кому ще крім людей воно потрібне?

А чи задумувались ви над тим, що станеться на землі, коли сонечко погасне?
А із сонцем кожен дружить,

Бо його всі люблять дуже,

І дорослі і малята

В сонця друзів скрізь багато.

– Ой, подивіться, поки ми з вами грали до нас знову завітав гість

– Ти хто?

 

 

– Я жучок-сонечко.

– Якщо ти вже прокинувся, залишайся та пограй з нами.

Читання казки В. Сухомлинського «Сонце і сонечко”

– Що трапилось би, як би комашка не прислухалась до порад Сонця?– Слухняність це яка риса –гарна, чи ні? Чому ви так гадаєте?– Хто вам, діти, дає поради?– Ось і в народі так кажуть «При сонечку – тепло, а при матері – добро».. Повторне читання казки, переказування дітьми.
Дидактична гра «Сонечко до рук візьми слово з казочки назви»Чи запам’ятали ви слова зі звуком [С], які зустрічались в казці (восени, сонце, спить, собі, страшні, сниться, сонячний, яскрава, веселка, серед, трапилась, лісі, прокинулась, солодко, застерегло, сховайся, постіль, свіжим).

Аплікація « Сонечко»

 

 

 

Дитина в соціумі

Тема :Яким не треба бути

Мета: заняття: збагачувати знання про характер людини, людські якості – чесноти та вади, виховувати культуру людських взаємин.

                        Хід заняття

Хто із діточок тут добрий,

Чемний, чесний та хоробрий?

Вправо-вліво подивіться

Одне одному всміхніться.

Рівно сіли – раз, два, три!

Знову час настав для гри.

Як ви гадаєте, вчинки, поведінка людини залежать від її характеру?

Читання оповідання А. Потапової «Моє».

– як ви гадаєте чи добре Миколка поводився в дитсадку?

– чи сподобалося б вам спілкуватися, гратися з таким хлопчиком?

– які риси характеру Миколки вам не подобаються?

– який випадок змусив хлопчика змінитися на краще?

– чого навчає нас ця історія?

Гра-роздум «Характер героїв казок» ( баба Яга, Котигорошко, Незнайко, колобок, пан Коцький)

Дидактична гра «Якості, що нам потрібні» ( щедрість, жадібність,  чемність, боягузтво, ввічливість, лінь, старанність, байдужість), якщо дитина вважає, що така якість потрібна, плескає в долоні

14.08.2024

Вихователь Орел С.М.

Дитина в світі культури. 

Образотворча майстерня(Ліпка)

“Рослини рідного краю” “Калина”

Мета: залучати дітей до створення напівоб’ємних зображень (рельєфів) на картоні; удосконалювати вміння використовувати прийомів розкачування, сплющування, заокруглення, наліплювання; виховувати естетичний смак та почуття гармонії; сприяти розвитку творчої активності; формувати у дітей патріотичні почуття; виховувати інтерес до рослин – символів, любов до рідного краю; повагу до національних традицій.

Обладнання: Заготовка на картоні, шаблони – листочки, пластилін: зелений, червоний, серветки, ноутбук, магнітофон, презентація, хліб на рушнику та калина.

Хід заняття:

  1. Організаційний момент

Привітання

Рада всіх я вас вітати

І заняття розпочати,

будем працювати гарно,

швидко, весело і вправно,

– Настрій?

– Супер!

– Погода?

– Клас!

– До роботи! Все гаразд!

ІІ. Актуалізація знань дітей.

Діти, сьогодні ми з вами продовжуємо знайомитися з символами нашої країни, а саме з рослинним символом нашого народу – калиною.

– А, що ви знаєте взагалі про калину?

III. Викладення основного матеріалу.

Калина – це рослинний символ України. Росте невисоким, але пишним кущем.

Калину саджають біля хати, «Щоб весною цвітом милувала, а зимою від застуди лікувала»

У різні пори року калина чарує своєю красою. Навесні зацвітає запашним білим цвітом, нібито наречена у білій сукні. Улітку захищає від спеки. Восени вона палає вечірньою зорею, коли достигають важкі грона. Ягоди калини наливаються цілющим соком і горять як ліхтарики. У кожній ягідці заховане зернятко, схоже на маленьке серденько. Узимку кущ калини особливо гарний. Кругом біліє сніг, а вона гостинно приймає гостей, які прилетіли поласувати червоними соковитими ягідками.

Калина – символ

Калина – Україна, Калина – мати, Калина – дівчинка, Калина – пісні, Калина – берегиня. Калина супроводжує людину протягом всього життя.

Використання калини:

-Оберіг,

– Природний барвник,

– Виготовлення музичних інструментів,

– В косметології,

– В медицині,

– В харчовій промисловості.

Усна народна творчість:

– Приказки,

– Прикмети,

– Прислів’я,

– Загадки,

– Казки,

– Пісні,

– Колискові,

– Вірші.

В народі кажуть «Без верби та калини немає України», (запам’ятайте це прислів’я)

«Любуйтеся калиною, коли цвіте, а дитиною — коли росте».

Українці відтворили калину у декоративно – вжитковому мистецтві:

– у вишивці (на сорочках, рушниках, картинах)

– у розписі (посуд, предмети домашнього вжитку, печей)

– у різьбленні

– кованих, гончарних виробах, у писанкарстві

– у біскроплетнні.

 

Калина в Україні символізує духовний потяг до свого рідного краю, до рідної землі, шанування традицій. З калиною порівнюється все найкраще, найдорожче. Називають її “Дивом калиновим”. Калина – берегиня роду людського, тож бережіть калину, дбайте про неї, шануйте її!

  1. IV. Практична частина

Сьогодні пропоную вам, діти, зробити картини, якими ми прикрасимо нашу групу, на яких буде зображена калина – символ українського народу.

А працювати будемо в новій техніці – пластиліновий живопис.

Сідайте за столи. Зверніть увагу. Спочатку зробимо гарні червоні ягоди, відщипуємо невеликий шматочок пластилін червоного кольору, з катуємо ягідку та притискаємо до грона їх у вас декілька, потім створюємо листочки, відщипуємо пластилін зеленого кольору, беремо картонні заготовки та розмазуємо, по листочку пластилін, формуємо форму листочка, притискаємо до основи на невеликому шматочку пластиліну наші листочки. Будьте уважні звертайте увагу на зразок, де розміщені більші листочки, а де менші.

Самостійна робота дітей.

  1. V. Підсумок заняття

Молодці, ви виконали чудові роботи.

– Як називається техніка, з якою ми сьогодні ознайомилися?

– Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

Музичний калейдоскоп

12.08.2024
Вихователь Литвин А.М.
Дитина у природньому довкіллі

Тема: ” Лікарські рослини”

Мета: продовжувати роботу над формуванням уявлень про рослини; зокрема ознайомити дітей з лікарськими рослинами: навчати бачити красу і багатство рідної природи, цінувати та берегти їх, формувати уявлення про найголовнішу цінність у житі людини – здоров’я; пробуджувати бажання спілкуватися з природою, виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я, повагу та вдячність природі за лікарські рослини, що допомагають людині.
Матеріал: сухі лікарські рослини, картинки із зображеннями лікарських рослин,
кошик від Лісовичка з цвітом липи, кетягом калини, засушеними травами.
ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Організаційний момент.
Психогімнастика «Коло друзів».
Станем разом ми у коло
Скільки друзів глянь довкола
Руку дружби протягну
З другом сварку не почну
Будем дружно ми займатись
Один одному всміхатись.
2.Мотивація
Вихователь демонструє дітям ляльку.
(Добрий ранок! Поможіть!
Де тут лікарі Покажіть!
“Наша лялька захворіла
В неї горло заболіло.
Коли настає прохолода, повітря стає прохолоднішим, дме сильний вітер, частіше дощить, Під час такого холодного дощу захворіла наша лялька Оксанка.
Їй потрібно допомогти, вилікувати від простуди»
Чи є у нас лікар?
Як нам бути?
Можливо, хтось з вас знає, як можна допомогти?
“Вихователь звертає увагу дітей на метод лікування – за допомогою лікарських рослин,
3.Основна частина
Ми сьогодні поговоримо про лікарські рослини. Пригадайте, які лікарські рослини ви знаєте? (Кропива, подорожник, ромашка, шипшина, липа)
Навіщо їх використовують?
Чи зможете ви їх розрізняти?
Дидактична гра «Упізнай і назви»
“Вихователь пропонує дітям розглянути картки із зображенням лікарських рослин (ромашка, кропива, подорожник, липа, чебрець, м’ята,). Дитина, яка впізнає рослину на картці, розміщує її на дошці (або на фланелографі) та називає цю лікарську рослину.
Розповідь вихователя
“Ще здавна люди дізналися про лікувальні властивості рослин, навчилися збирати їх, готувати з них відвари настої, мазі. Але рослини є тільки в теплу пору року, а взимку їх немає. Тому плоди їх збирають і сушать, щоб можна було користуватися ними взимку.
Подарунок від лісовичка
Вихователь показує кошик.
Це нам гостинець від нашого знайомого Лісовичка! Він знає, що ми любимо природу, оберігаємо її, вивчаємо лікарські рослини: Можливо, Лісовичок нам передав щось, що допоможе ляльці)
Дидактична гра «Посилка від Лісовичка»
Шипшина.
Червона кожушинка,
Всередині вітамінка.
Хто хоче зірвати,
Той поколеться.
Плоди багаті на вітамін С. З засушених плодів виготовляють сиропи, настойки, чай.
Липа.
Застудився їжак.
Ні дихнуть, ні лежать.
Друже, випий
Трішечки відвару липи.
Лікує застуду.
М’ята – використовується листя і ефірне масло м’яти. Вживають від головного болю. Полощуть рота, зуби.
Калина – використовують від простуди, варять варення.
Лісовичок передав нам цвіт липи, насіння шипшини, калину та м’яту. Зараз я липу і м’яту заварю для ляльки, з чайника наллю гарячої води і накрию рушничком: Нехай запарюється. А що це за гілочка?
Дидактична гра «Корисні ягідки»
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки різних ягід (вишня, горобина, малина, чорниця),
розповісти, що можна з них приготувати та при яких захворюваннях їх вживають.
4.Підсумок.
Що потрібно робити, аби залишатися здоровими?
Що таке зелена аптека?
Земля нас радує багатством і щедрістю. Не слід забувати, що природа чекає від нас.

Музичний калейдоскоп
Вивчення пісеньки “Україна”

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *